Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken version av minecraft att köpa?


LMR

Rekommendera Poster

Hej!

Jag håller på att hemma sätta upp så att ungarna och deras kompisar kan lira minecraft tillsammans. 

Jag har köpt spelen till några android-plattor/telefoner vi  har och tänkte nu fixa det till datorn.  Jag tänkte se ifall någon kan hjälpa mig med att se ifall min plan funkar? Själv lirar jag inte spel så jag är inte så insatt i dagens spel.

 

Jag har Linux server hemma som kör ubuntu (desktop edition) så det går att sitta vid den och lira. Jag har även en rätt bra Laptop med windows 10.

 

Min ide är att jag vill installera helst på laptopen för 2 olika scenarion:

* Hosta minecraft värld(ar)

* Spela minecraft

 

Ungarna tycker det är roligt att kunna fortsätta på sina världar och då vill jag kunne öppna upp brandväggen hemma så att de kan nå den även om de är hos kompisasrna och lirar. 

 

Går jag in på minecraft för att köpa så finns minecraft java edition. Denna har jag testat på servern (demo). Den har jag testat på servern, och det går inte att joina världen där ifrån paddorna.

 

Om jag installerar spelet via steam (jag har för mig det finns där)  kan jag då göra det som jag önskat ovan? Hosta världar (och då inte ha en gubbe aktiv)  eller lira på världen och då själv kunna vara aktiv i samma värld.

 

 

Jag hoppas någon vill hjälpa mig med detta.

 

Med vänlig hälsning M.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har tyvärr dålig kunskap om Minecraft, men bifogar några länkar som kanske kan ge lite upplysning i ämnet:

 

Mojang Official MineCraft Support: How do I play multiplayer?

 

makeuseof.com:  Everything You Need to Build a Game Server on Linux

Där behöver du ladda hem Minecraft Server s/w att installeras och möjligen då denna:

Men detta bör väl inte kosta något? Download the Minecraft: Java Edition server

 

minecraftforum.net [Tutorial] Full minecraft server (PC Edition) on Android

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej!

Jag och några vänner spelade Minecraft med varandra förra året och vi alla spelade under olika tider och vi hade inte tillgång till att ha en dator körandes hela tiden, vi löste detta genom att köpa en server, vilket var väldigt smidigt samt billigt, ifrån hemsidan så kan man ändra på alla server inställningar sen står givetvis IP addressen för att komma in på servern genom spelet.

Jag kommer däremot inte ihåg om det var via den här sidan eller någon annan

https://www.survivalservers.com/

men det borde inte skiljas så mycket på de.

 

Mvh

Felix

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...