Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grekland!


Mikael63

Rekommendera Poster

Nu är det dags för något annat, igen. ;)

 

Kanske en lite udda *) fråga men jag skulle vilja ha tips, eller förslag snarare, på hotell/lägenheter som har rymliga terrasser/balkonger med sköna stolar/fåtöljer.

Och med "har" så menar jag just det, inte bara att det finns en tjusig bild på en sådan. Egna erfarenheter således. Eller bekanta, bekantas-bekanta osv.

 

Någonstans i Grekland, öar eller fastland.

Egentligen inga andra "krav" än så. Ja, denna balkong/terrass bör ju rimligen ligga så att möjlighet att sola, där, finns.

 

*) Kort förklaring:

Jag och min fru avser att göra denna resa i september (ja det kan vara knepigt att boka så här "sent") och vi har kommit fram till just Grekland (eller möjligen Cypern, fast där har vi varit). Vi har även kollat på "faciliteter" som swim-out, egen pool osv. men landat i att det skulle vara "nice" med en plats så som ovan och då kan vi tänka oss att "offra" närhet till hav/strand, pool, wifi på rummet och sådant.

Visst det går att hitta detta via resebolagen men har samtidigt läst om besvikna resenärer som inte fått något som ens var i närheten av vad dessa "skryt-broschyrer" anger.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sköna fåtöljer kan du glömma i Grekland. Jag har jobbat på flera ställen på fastlandet och öar.

 

Kreta är fint. Speciellt västra delen. Chania med omnejder. Ett trevligt hotell är Folia Hotel i Agia Marina 8 km väster om Chania.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, skrev vertpre:

Sköna fåtöljer kan du glömma i Grekland

Okej, men kollar man bilder från tre av de stora resebolagen kan man hitta terrasser och balkonger med andra möbler än billiga plaststolar. En del har även solstolar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, skrev Mikael63:

Okej, men kollar man bilder från tre av de stora resebolagen kan man hitta terrasser och balkonger med andra möbler än billiga plaststolar. En del har även solstolar.

 

 

Kan så vara men att låta det bestämma boendet tycker jag är  lite synd.

https://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g1049093-d1022410-Reviews-Folia_Apartments-Agia_Marina_Chania_Prefecture_Crete.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-01-06 på 19:20, skrev vertpre:

Kan så vara men att låta det bestämma boendet tycker jag är  lite synd.

Okej... du har rätt.

Vi har hittat hotell/lägenhet som uppfyller detta med stolar/balkong men då blir antingen hotellen väldigt opersonliga och/eller så saknas möjlighet till en kort promenad till någon taverna osv..

 

Kan du berätta något mer om just det hotellet?

Det är ett tänkbart alternativ.

 

Ja, eller något annat hotell? Eller ett hotell du kan avråda från?

 

Tillägg: Eller om du vet något om grann-hotellet Bella Vista Village?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ett sådant hotel. Med terass, swimmingpool och bekväma stolar. Allt på taket av hotellet.

Hotell Calypso Gozo på Malta, ja noga räknat på Maltas systerö Gozo.

Ligger vid Marsalforn Bay på norra Gozo.

https://www.google.se/maps/place/Marsalforn+Bay/@36.0731027,14.2580502,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x130fb514fe7cbb57:0xbc34176cb717539a!8m2!3d36.0733001!4d14.2592169

 

Kolla in satellitfotot över hotellet, poolen på taket syns bra är ca 4 m bred och 8 meter lång !

Hotellet har egen dykklubb med PADI instruktörer och vi två tog PADI  Advanced Open Water Diver och Enriched Air Diver (Nitrox)

 

Men vi var där 2012 och numera kanske Gozo förändrats ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det bokat, blev ett hotell på Kreta, "i hjärtat av Platanias".

Hade kvar ett rum med "privat delad pool" och då tillhörande terrass.

Under de här dagarna vi kollat/letat ser vi hur sådana rum hinner bli bokade allt eftersom och vi ville inte chansa på att vänta längre för att om möjligt hitta annat hotell.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...