Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Låttext


kallegul

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag vet inte hur jag ska få tag i det jag söker men såg att det här fanns "ordet är fritt" och man kan fråga om det mesta även om det inte handlar om datorer och allt vad som hör till. Jag har sökt på många platser på nätet men får inte fram det jag vill ha. Alltså: Dan Hylander och Raj Montana Band gjorde ett album 1982 (Bella Notte) och där förekom en låt som heter Vargtimme (finns på YouTube). Jag söker texten till låten som börjar med "Allting är stilla nu............." Finns det någon som vet var man får tag i den? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, skrev Mikael63:

Nja, där fick jag inte fram något. Blir nog bäst att köpa skivan på Tradera som Flyfisherman tipsade om och vad jag förstår så ingår texthäftet då. Och det är den jag vill ha. Skivan behöver jag egentligen inte. Bara texten till låten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev kallegul:

Nja, där fick jag inte fram något

Så den text som står där duger inte?

 

image.png.31673be29563177e9b30c22e29d5bb91.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev Mikael63:

Så den text som står där duger inte?

 

image.png.31673be29563177e9b30c22e29d5bb91.png

Till att börja med så fick jag inte fram något alls när jag gick in på den föreslagna sidan. Den text du skickade en bild på stämmer inte med vad Dan Hylander sjunger trots att det står Vargtimme på din bild. Om du går in på Youtube och söker på Vargtimme Dan Hylander Raj Montana Band och spelar låten som är 7.07 minuter så hör du att texten börjar med "Allting är stilla nu". En bit in i låten (1.46) sjunger han också om vargtimme. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade nåt om att det finns något som heter "Samlade Värk av Dan Hylander. Det ska vara text till många av hans låtar inkl. den vargtimme jag är ute efter. Häftena finns bara på två ställen, Kungliga biblioteket Musik och Teaterbiblioteket. Man kan tydligen låta sitt närmaste bibliotek beställa den för utlåning.  

  • Melodistämma med text och ackordanalys
  • Innehåll: Längtans blå hotell (Du blåa barn på pendeltåg) --Solregn (Jag sitter ensam på min kammare) --Farväl till Katalonien (Såsom barn i Barcelona) --Kärlek i min hand (September) (Du ligger stilla på min arm) --Bella notte (Nej titta bort från mina tomma händer) --Vargtimme (Se, allting är stilla nu) --Vildrosor och tistlar (Gerillan lever än) --21/3 (Vackra sol, är det du) --I minnen (Från ett stycke av et dammig landsväg) --Silver (På min arm sitter en ros) --I hemlighet (Men silver, är du galen) --Maria utan man (Hon var ung) --Vykort, vykort (Och träffar du Anna) --Stormens öga (vid liv, vid liv) (Det finns en plats dit tankarna går)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...