Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook


Globetrot
 Share

Go to solution Solved by Globetrot,

Rekommendera Poster

Har fått meddelande att e-postkonto (@hotmail.com) är nästan fullt ! och måste frigöra utrymme för att kunna ta emot nya meddelanden. Har gått igenom och raderat i samtliga mappar – inkorgen, skräp, borttaget och skickat. Trots allt finns ändå  i Attachments: Filer / Bilder som jag kan bara markera men inte radera !? I ''Inställningar'' - ''Lagring'' används 13.77 av 15.00 GB !

Redigerad av Globetrot
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du ett mejlprogram/app, som Thunderbird, Windows Live Mail, Office Outlook och  epostappen som ingår i Windows 10, eller använder du webmejl, dvs en webbläsare tör att gå till en viss webbsida (comhem.se, outlook.com) för att läsa mejlen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-01-05 på 14:40, skrev Globetrot:

Trots allt finns ändå  i Attachments: Filer / Bilder

Hur/var hittar du dessa?

 

Är det kanske så att utrymmet i OneDrive delas med utrymmet för e-post och att det då behöver rensas i Onedrive?

 

Tillägg: Nej, så tycks inte vara fallet. Testade på ett av mina egna konton.

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, skrev Mikael63:

Hur/var hittar du dessa?

 

Är det kanske så att utrymmet i OneDrive delas med utrymmet för e-post och att det då behöver rensas i Onedrive?

Har inte använder ''Onedrive''

Filer Bilder i Attachments 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, skrev Globetrot:

Filer Bilder i Attachments 

 

Okej, men alla bilagor bör ju ha en folder-tillhörighet.

Vad står det där?

image.thumb.png.40103347fd242e265e2bf6128e634299.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, skrev Mikael63:

 

Okej, men alla bilagor bör ju ha en folder-tillhörighet.

Vad står det där?

image.thumb.png.40103347fd242e265e2bf6128e634299.pngimageproxy.php?img=&key=118909bb206a889d

Filer - INBOX/Skickat

Bilder (utan tillhörighet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du växlar från "Filer" till "E-post" - har du då verkligen inga brev där?

Kan du ta ett skärmklipp liknande detta?

image.png.df0b5dcfdfa7878636fa7b6f6eeabe13.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sätt att hitta just de mejl som har störst bilagor beskrivs på sidan https://support.office.com/sv-se/article/Lagringsbegränsningar-i-Outlook-com-7ac99134-69e5-4619-ac0b-2d313bba5e9e under texten "Spara bifogade filer till OneDrive" (man behöver ju inte spara dem på OndeDrive men det är ett sätt att hitta stora bilagor).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, skrev Mikael63:

Om du växlar från "Filer" till "E-post" - har du då verkligen inga brev där?

Kan du ta ett skärmklipp liknande detta?

image.png.df0b5dcfdfa7878636fa7b6f6eeabe13.png

Självklart att finns e-post men som är redan läst

Samt de Filer/Bilder finns bara när man växla till Attachments men finns inte i: Inkorg, Skräppost, Utkast, Skickat o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, skrev Globetrot:

Samt de Filer/Bilder finns bara när man växla till Attachments men finns inte i: Inkorg, Skräppost, Utkast, Skickat o.s.v.

Och om du filtrerar efter storlek så som Cecilia föreslog?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag filtrera e-post efter ''Storlek'' existerar inte de Filerna/Bilderna som finns i Attachemens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sorteringen som sådan fungerar va?

OBS! Att denna filtrering gäller en & en mapp.

 

image.png.5b312279e3ef4de27d4c67f5984d565c.png

 

En bild säger mer än tusen ord sägs det.. ett skärmklipp från hur det ser ut hos dig vore bra..

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmklipp. Posten filtrerat efter storlek men de filer och bilder som jag skulle radera finns inte här ?!

Skärmklipp 2018.01.07.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är en bild som bara visar de stora mejl som ligger i Inkorgen. Du behöver välja Arkiv och Skickat till vänster också (antar att skräp och borttagna redan är tomma).

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Arkiv, Skräpp och Borttagna är tomma2080909741_Skrmklipp2018_01.07(02).thumb.PNG.0bc97ea355d6df203022efcb2fcbafae.PNGh B1010989933_Skrmklipp2018_01.07(01).thumb.PNG.0679e3d5cd4b4ac7e038b1100d707beb.PNG

Redigerad av Globetrot
red
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Attachments/Filer kan jag komma till själva mejlet genom att hålla musen över ett filnamn så att de små punkter visas mellan filnamnet och "Skickades av", klicka på de punkterna och välja Preview. När det gäller Bilder går det att högerklicka på bilden och välja Preview.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag redan testat. (De flesta filer bilder har jag skickar själv) I ''Prevew'' finns funktion ''Ta bort'' men fungerar inte ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gått igenom hela e-post och raderat alla (är nästan säkert) mejl som var de bilder/filer, Resultat - själva text har raderats men bilder/filer (som tar mycket av lagring) finns kvar i ''Attachments'' ?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...