Globetrot Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 (edited) Har fått meddelande att e-postkonto (@hotmail.com) är nästan fullt ! och måste frigöra utrymme för att kunna ta emot nya meddelanden. Har gått igenom och raderat i samtliga mappar – inkorgen, skräp, borttaget och skickat. Trots allt finns ändå i Attachments: Filer / Bilder som jag kan bara markera men inte radera !? I ''Inställningar'' - ''Lagring'' används 13.77 av 15.00 GB ! Edited January 5, 2019 by Globetrot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laso Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Läs här om hur du bör göra... https://answers.microsoft.com/sv-se/msoffice/forum/all/varning-din-brevlåda-är-nästan-full/e9f62f1e-6831-4331-8a23-b7479e4b7405 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globetrot Posted January 5, 2019 Author Share Posted January 5, 2019 3 timmar sedan, skrev Laso: Läs här om hur du bör göra... https://answers.microsoft.com/sv-se/msoffice/forum/all/varning-din-brevlåda-är-nästan-full/e9f62f1e-6831-4331-8a23-b7479e4b7405 Länk till ComHem https://webmail.comhem.se/cp/index.jsp ?!! Jag har inte olästa meddelanden på min e-post Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laso Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Länken går bara till ComHem se, säger ingenting... Det är ju mail hos Hotmail.com du frågar om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Använder du ett mejlprogram/app, som Thunderbird, Windows Live Mail, Office Outlook och epostappen som ingår i Windows 10, eller använder du webmejl, dvs en webbläsare tör att gå till en viss webbsida (comhem.se, outlook.com) för att läsa mejlen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globetrot Posted January 6, 2019 Author Share Posted January 6, 2019 Använder webbsida https://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rpsnv=13&ct=1546784148&rver=7.0.6737.0&wp=MBI_SSL&wreply=https%3a%2f%2foutlook.live.com%2fowa%2f%3fnlp%3d1%26RpsCsrfState%3d4cefa0e3-26a8-a03e-0946-3151fe0bec11&id=292841&CBCXT=out&lw=1&fl=dob%2cflname%2cwld&cobrandid=90015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael63 Posted January 6, 2019 Share Posted January 6, 2019 (edited) På 2019-01-05 på 14:40, skrev Globetrot: Trots allt finns ändå i Attachments: Filer / Bilder Hur/var hittar du dessa? Är det kanske så att utrymmet i OneDrive delas med utrymmet för e-post och att det då behöver rensas i Onedrive? Tillägg: Nej, så tycks inte vara fallet. Testade på ett av mina egna konton. Edited January 6, 2019 by Mikael63 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globetrot Posted January 6, 2019 Author Share Posted January 6, 2019 26 minuter sedan, skrev Mikael63: Hur/var hittar du dessa? Är det kanske så att utrymmet i OneDrive delas med utrymmet för e-post och att det då behöver rensas i Onedrive? Har inte använder ''Onedrive'' Filer Bilder i Attachments Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael63 Posted January 6, 2019 Share Posted January 6, 2019 30 minuter sedan, skrev Globetrot: Filer Bilder i Attachments Okej, men alla bilagor bör ju ha en folder-tillhörighet. Vad står det där? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globetrot Posted January 6, 2019 Author Share Posted January 6, 2019 17 minuter sedan, skrev Mikael63: Okej, men alla bilagor bör ju ha en folder-tillhörighet. Vad står det där? Filer - INBOX/Skickat Bilder (utan tillhörighet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael63 Posted January 6, 2019 Share Posted January 6, 2019 Om du växlar från "Filer" till "E-post" - har du då verkligen inga brev där? Kan du ta ett skärmklipp liknande detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 6, 2019 Share Posted January 6, 2019 Ett sätt att hitta just de mejl som har störst bilagor beskrivs på sidan https://support.office.com/sv-se/article/Lagringsbegränsningar-i-Outlook-com-7ac99134-69e5-4619-ac0b-2d313bba5e9e under texten "Spara bifogade filer till OneDrive" (man behöver ju inte spara dem på OndeDrive men det är ett sätt att hitta stora bilagor). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globetrot Posted January 6, 2019 Author Share Posted January 6, 2019 55 minuter sedan, skrev Mikael63: Om du växlar från "Filer" till "E-post" - har du då verkligen inga brev där? Kan du ta ett skärmklipp liknande detta? Självklart att finns e-post men som är redan läst Samt de Filer/Bilder finns bara när man växla till Attachments men finns inte i: Inkorg, Skräppost, Utkast, Skickat o.s.v. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael63 Posted January 6, 2019 Share Posted January 6, 2019 30 minuter sedan, skrev Globetrot: Samt de Filer/Bilder finns bara när man växla till Attachments men finns inte i: Inkorg, Skräppost, Utkast, Skickat o.s.v. Och om du filtrerar efter storlek så som Cecilia föreslog? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globetrot Posted January 6, 2019 Author Share Posted January 6, 2019 Om jag filtrera e-post efter ''Storlek'' existerar inte de Filerna/Bilderna som finns i Attachemens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael63 Posted January 6, 2019 Share Posted January 6, 2019 Men sorteringen som sådan fungerar va? OBS! Att denna filtrering gäller en & en mapp. En bild säger mer än tusen ord sägs det.. ett skärmklipp från hur det ser ut hos dig vore bra.. Cecilia 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globetrot Posted January 7, 2019 Author Share Posted January 7, 2019 Skärmklipp. Posten filtrerat efter storlek men de filer och bilder som jag skulle radera finns inte här ?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 7, 2019 Share Posted January 7, 2019 (edited) Det där är en bild som bara visar de stora mejl som ligger i Inkorgen. Du behöver välja Arkiv och Skickat till vänster också (antar att skräp och borttagna redan är tomma). Edited January 7, 2019 by Cecilia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globetrot Posted January 7, 2019 Author Share Posted January 7, 2019 (edited) Arkiv, Skräpp och Borttagna är tommah B Edited January 7, 2019 by Globetrot red Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael63 Posted January 7, 2019 Share Posted January 7, 2019 Inkorgen - Övrig, finns något där? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globetrot Posted January 8, 2019 Author Share Posted January 8, 2019 Det är tomt också Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 I Attachments/Filer kan jag komma till själva mejlet genom att hålla musen över ett filnamn så att de små punkter visas mellan filnamnet och "Skickades av", klicka på de punkterna och välja Preview. När det gäller Bilder går det att högerklicka på bilden och välja Preview. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globetrot Posted January 8, 2019 Author Share Posted January 8, 2019 Det har jag redan testat. (De flesta filer bilder har jag skickar själv) I ''Prevew'' finns funktion ''Ta bort'' men fungerar inte ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 Får du fram i vilket mejl som bilderna finns? Så att du kan leta fram mejlet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Globetrot Posted January 9, 2019 Author Share Posted January 9, 2019 Jag har gått igenom hela e-post och raderat alla (är nästan säkert) mejl som var de bilder/filer, Resultat - själva text har raderats men bilder/filer (som tar mycket av lagring) finns kvar i ''Attachments'' ?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts