Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Laso

Eforums Regler...Vid nyregistrering!?

Rekommendera Poster

Vid Nyregistrering av konto här på Eforum, så får man inte möjlighet att ta del av forumets regler, vilket inte är så bra, denna möjlighet har funnits vid tidigare plattforms-versioner, men inte idag.

Även om det idag finns en tydlig länk i den röda menyraden ovanför, så är det inte säkert att det är det första man läser när man är nyregistrerad.

Därför vore det bra om den funktionen kom tillbaka, att man måste godkänna att man tagit del av Eforums regler vid nyregistrering av ett konto.

Detta har varit uppe tidigare, men vet inte var på "vill ha listan" det kan finnas.

@felix kan du kolla på detta när du återkommer från ledighet!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det kan jag hålla med om, inte minst när nya medlemmar kanske skriver eller länkar till någon sida som bryter mot reglerna, utan att ens ha fått chansen att läsa igenom dessa innan man godkänner avtalet att bli medlem.

Ett spam-flaggat konto är spärrat totalt och ett konto med varning får fortsätta.

Det blir ibland en balansgång som moderator vid sådana tillfällen när ett inlägg kommer in till rapporthörnan.

Borträknat dom uppenbara spammarna naturligtvis och vissa andra med extremt innehåll, dom blir avlysta direkt.

Har man däremot fått reglerna som måste godkännas innan man klickar sig vidare och blir medlem, så får man stå sitt kast om man inte läst igenom dessa, men utan att ens fått chansen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sist jag kollade så kom visserligen inte Eforums egna regler upp vid registreringen men IDG:s allmänna regler och även i dem så framgår det ju en hel del om vad man inte får göra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 timmar sedan, skrev felix:

Hej!

Bra synpunkter. Jag klistrade också in reglerna i slutet på villkors-/registrerings-texten som man måste kryssa i att man läst och godkänt när man blir medlem.
https://eforum.idg.se/terms/

@felix Det är jag fortfarande är lite emot är att man faktiskt inte behöver läsa/scrolla igenom texten för att kunna markera att man har godkänt, vore bra om man blev tvungen att scrolla ner till slutet och där hitta rutan för att godkänna, är det krångligt att få till, det är ändå ganska vanligt att det finns.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får mig att minnas något program som, efter att man skrollat ner och bekräftat villkoren, hade en dialog med något i stil med: "har du verkligen hunnit läsa allt detta på så kort tid?" :rolleyes:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen, det är tyvärr lite komplicerat att ändra detta för mig även om det låter som en enkel sak.

Jag provade nu istället att göra en liten widget. Den ligger inte ute ännu men ska i så fall visas för alla inloggade tills att man klickat på "Ja". Lägger ut den lite senare.

image.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu