Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Miniatyrer i stället för ikoner


GunL

Rekommendera Poster

Jag har förgäves sökt ett bildvisningsprogram som visar miniatyrbilder i stället för ikoner. Dett gäller skrivbordet, men mest om jag vill bifoga en bild till mail eller FB. Jag får bara upp en sida med ikoner. Besvärligt om jag innte vet precis vad filen heter. Jag har Win 10 och jobbar i en gammal versionn av PSP. Om jag väljer det som bildvisare oppnas ett nytt fönster av oprogrammet för varje bil. Opraktiskt. Ingt av windows egna visar annat än ikoner och jag testade nyss ACDC, samma där, liksom i Irfan. Finns det någon som har ett förslag?

ikon1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte byta visning?

image.png.ef8b9f048a55a618933db5bbabbf3f33.png

 

15 minuter sedan, skrev GunL:

Jag har förgäves sökt ett bildvisningsprogram som visar miniatyrbilder i stället för ikoner.

 

15 minuter sedan, skrev GunL:

liksom i Irfan

Irfanview visar hur stora miniatyrer du vill. Tryck på tangenten T om du öppnat IrfanView.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry Michael, det ger mig inga miniatyrbilder, bara större eller mindre ikoner.

 

Hittade en inställning i Irfan. Skall se om det funkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, skrev GunL:

Nej, jag kan inte få Irfan att visa miniatyrer på askrivbordet. Hur gör jag?

Är lite osäker på vad du menar, eller "när" du menar?

Vill du ha miniatyrer av dina bilder på skrivbordet som en slags skrivbordsbakgrund?

 

Eller vill du bara från IrfanView se miniatyrerna?

Om ja på det senare:

Starta IrfanView

Tryck på tangentbordets tangent T (thumbnail).

Då startas programmet IrfanView Miniatyrer

Där kan du då bläddra fram dina bilder.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha de bilder som ligger på skrivbordet och i det fönster jag får upp när jag skall bifoga en bild till ett mail. Jag lyckades äntligen genom att öppna utforskaren7visa och klicka på visa miniatyrbilder,ej ikoner, så nu har jag fått det att fungera, precis som jag vill ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...