Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpråd: Wi-Fi-router


Joman

Rekommendera Poster

Hej! Planerar att köpa ett nytt WiFi-system men vet inte vad jag ska köpa. Har haft en Apple Airport extreme med 250/100 från min ISP och huset är 160 kvm, två våningar och ganska tjocka väggar. Med den nuvarande routern får jag som sämst ca 1-2 "pluppar". Har många uppkopplade enheter som tex två speldatorer. 

 

Har funderat lite på denna router men vet inte ifall den räcker. Har också funderat på ifall ett mesh-system skulle funka, men är osäker ifall det funkar så bra med gaming. Och ja, jag vet att trådat är en självklarhet när man spelar, men jag kan helt enkelt inte dra en kabel i vårat hus ?.

 

Mvh Johannes

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Antingen hade jag försökt dra kabel så långt det går och satt accesspunkt där. Eller så hade jag kört på mesh.

 

En vän har Google WiFi (tre pack) och tycker att det fungerar bra, dock så spelar han inte så han kan inte svara på hur bra det fungerar där. Huset är 2 plan, 140kvm.

 

Bifogar en skärmdump hur hastigheterna ser ut till hans enheter.

 

 

Screenshot_20181228-085807.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med Netgear Nighthawk Hotspot. Jag kör den även utdelat på 3 våningar, både för gaming och streaming. Funkar mycket bra. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...