Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator byggarfel


SpertySpecial

Rekommendera Poster

SpertySpecial

Jag ska testa detta och ta ut grafikkortet så ska vi se ifall något annat händer... Sedan även som jag nämnt tidigare i tråden så har jag ett 600w akyga nätaggregat vilket tydligen ska vara väldigt dåligt... Så jag ska byta ut det också.. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Skapad
  • Senaste svar

Testa, om den orkar starta upp utan grafikkortet KAN nätaggett vara det skyldiga men vi tar det när du testat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SpertySpecial

Det hände ingenting speciellt utan grafikkortet, som vanligt så bara den lyste upp med hjälp av min rgb fläkt men dog igen en ledigt kort stund senare... Jag tänker att det kan vara så att mitt Moderkort inte får bra ström så att processorn för av överhettning? Kan det vara så? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, så dåligt är inte ditt nätaggregat, borde det inte vara.

Jag ser bara en väg kvar för dig egentligen om du vill få detta att fungera och det är att lämna till datorfirma som felsöker och monterar ihop, testar om något är trasigt. (om du har en vän med liknande setup kan ni försöka testa delar mellan datorer men det finns alltid en risk med det om man inte är noga.). Köpa nya delar i tron om att den delen är trasig kan fungera men är en chansning.

 

Det du kan göra, om du känner dig bekväm med det, är att demontera processorn och omapplicera kylpasta/montera om fläkten. Gör rent, lägg på ny pasta. Utöver det är nog frågan om inte något gått sönder/var trasigt när du fick det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SpertySpecial

Okej, jag tänkte ta och först byta nätaget ifall det kan vara felet.. Sedan ifall det inte funkar ska jag ge datorn till någon firma som kan titta på den, för jag har ingen kompis med dessa datorer riktigt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Monshi är inne på, har du testat att bara låta nätagget köra? T.ex att inte ha i grafikkort, minnen osv, bara låta nätagget gå igång, klarar den det då? Om, stoppa sedan i en sak åt gången och testa, uteslutningsmetoden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...