Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows defender Allert


rolle50

Rekommendera Poster

Jag får ibland upp en text att Windows defender har laddat ned skadlig kod och att jag skall ringa microsoft.

Skickar med bilden som ibland hoppar upp.Har reensat och virus scannat.Kan jag göra någon inställning så jag slipper detta.För jag får alltid gå in i aktivitetshanteraren och stänga ned Firefox för att sedan rensa och scanna virus.mvh/Rolle

secure.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det har Rolle förstås listat ut. Men Rolle kör du Windows 10 eller Windows Vista, som det står på det falska meddelandet? Har du sett över dina inställningar i Firefox, t ex Meny > Options > Privacy & Security > Permissions? Är Block pop-up windows ibockat? Se även Cookies and Site Data samt History på samma sida. Har du rensat där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev rolle50:

För jag får alltid gå in i aktivitetshanteraren och stänga ned Firefox

Så meddelandet dyker alltid upp när du har Firefox?

Är det när du kollar på någon viss webbplats eller är det oavsett vad du har uppe för sidor, t ex här på Eforum?

Om det bara är på vissa webbplatser kan det vara reklam från dem som du ser.

Om det är på alla webbplatser så kan det finnas ett olämpligt tillägg i Firefox.

 

5 timmar sedan, skrev rolle50:

för att sedan rensa och scanna virus

Vad skannar du med och hittar programmet/programmen något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Jo det har Rolle förstås listat ut. Men Rolle kör du Windows 10 eller Windows Vista, som det står på det falska meddelandet? Har du sett över dina inställningar i Firefox, t ex Meny > Options > Privacy & Security > Permissions? Är Block pop-up windows ibockat? Se även Cookies and Site Data samt History på samma sida. Har du rensat där?

 

Jag skall bara ställa in firefoxen rätt  tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte hittat något när jag skannat kör en gammal vista.Skannar med Avast och kaspersky cleaner,malwarebytes,ccleaner.Tweak now reg cleaner.Jag har sluppit det nu ett tag ...MVH rolle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju som att det var någon webbplats som körde med sån skrämselreklam ett tag.

 

Men det är inte bra säkerhetsmässigt att fortfarande använda Vista. Det har många kända säkerhetshål, eftersom den delar kod med Windows 7, men får inte några säkerhetsuppdateringar sen lång tid tillbaks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ibland när jag kör Facebook så kan den komma upp med den varningen..Har en ny så jag använder den bara ibland.Har inget viktigt på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...