Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avast Mobile Security


Svenonius

Rekommendera Poster

Hej!

Jag får inte bort Avast mobile security ur min android, jag måste skriva in en kod hela tiden.

Förmodligen så har jag av misstag klickat på något erbjudande, och nu är hela mobilen låst.

Hur får jag bort skräpet?

 

Tacksam för svar/Svenonius

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut när du klickar på Kugghjulet – Säkerhet och platser – Appar för enhetsadministratör, finns Avast med där med en i bockad ruta? Bocka i så fall ur rutan och försök med avinstallation igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. När jag klickar på kugghjulet - säkerhet och platser och vilken app det än är, så kommer jag bara tillbaka till Avast - slå in din kod som täcker hela rutan och hur många olika koder jag än försöker med, så är det fel. Avast är ett riktigt dåligt program. Har den på datorn också men där fungerar det som det skall göra utan krångel. Som det är nu så är mobilen helt låst - dom vill väl att jag ska köpa deras program. Riktigt besvärligt det här, kan inte ens svara eller ringa på grund av det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev Svenonius:

Hej!

Jag får inte bort Avast mobile security ur min android, jag måste skriva in en kod hela tiden.

Förmodligen så har jag av misstag klickat på något erbjudande, och nu är hela mobilen låst.

Hur får jag bort skräpet?

 

Tacksam för svar/Svenonius

 

Kolla denna video, och se om du kan komma åt själva appen?

 

https://www.youtube.com/watch?v=oBbN_hVXqHI

 

eller denna info kan kanske hjälpa dig?

 

 

sshot-131.png.744429111a036d0f2fa2d9fc5940eae5.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ett konto hos Avast där du kan hantera även datorn så ska det gå att låsa upp därifrån

https://support.avast.com/en-ww/article/Reset-Android-Anti-Theft-PIN

 

Sedan har jag läst om att någon har bytt sim-kort och fått just den effekten att stöldlåset blockerar telefonen. Tyvärr så stod det inte någon lösning där på problemet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Pelle Penna:

Har du ett konto hos Avast där du kan hantera även datorn så ska det gå att låsa upp därifrån

https://support.avast.com/en-ww/article/Reset-Android-Anti-Theft-PIN

 

Sedan har jag läst om att någon har bytt sim-kort och fått just den effekten att stöldlåset blockerar telefonen. Tyvärr så stod det inte någon lösning där på problemet

Tack för det här. Det ser tyvärr inte bättre ut än att jag måste återställa mobilen helt, ingenting annat verkar fungera då jag glömt lösenordet till Google och i datorn har jag Avast free Antivirus.

 

Jag är inte särskilt teknisk, så det är väl enklast att jag återställer mobilen, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det löste sig till slut. Jag gick på avast hemsida och förklarade eländet, via mejl. 

Sedan installerade jag Kaspersky free antivirus, som tog bort avast mobile security.

 

Tacksam för det, avast är nog det tjatigaste antivirusprogrammet som finns, med sitt ständiga tjat och att man ska köpa deras tjänster. Aldrig mer Avast för mig!

 

Tack för ert engagemang!

/Svenonius

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...