Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stäng av oönskade program – så går datorn snabbare


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Det låter jättebra. Jag fick ett nyhetsbrev från PC för Alla om detta. Problemet är att jag har  151 (!?) processer igång vilket jag inbillar mig slöar ner datorn ordentligt. Man jag vet inte vilka jag kan ta bort utan att ställa till mer problem.....

Hur gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara 8 program som startar i Startup. Se Enabled Yes på bilden! 

717307667_CCleanerStartup2018.thumb.png.7d4632cf1b9c9cfce5a81551573e92b1.png

Som du ser har de att göra med Windows brandvägg: SecurityHealth (Windows Defender), mitt antivirusprogram (AVG Free), min HP-dator HP Keyboard, HP Sysdrv och IgfxTray. Java update finns också med. Inget av dessa program slöar ner min dator.  Några tjänster har jag inte inaktiverat. Annars är det bara att följa artikelförfattarens råd: Prova att avaktivera en sak i taget. Blir det problem aktiverar du den bara igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev Rophphe:

Det låter jättebra. Jag fick ett nyhetsbrev från PC för Alla om detta. Problemet är att jag har  151 (!?) processer igång vilket jag inbillar mig slöar ner datorn ordentligt. Man jag vet inte vilka jag kan ta bort utan att ställa till mer problem.....

Hur gör jag?

 

Du måste skilja på processer och program. Du ska inte göra ändringar i Aktivitetshanteraren utan i Autostart. Jag har svårt att tänka mig att du har 151 program i Autostart? Jag har 17 program i Autostart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...