Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Tyl

windows update

Rekommendera Poster

Kan inte installera KB 4471318 från windows update trots otaliga försök. Ser på nätet att andra också har det. Verkar vanligt

Vad göra? Har försökt med att söka hjälp hos Microsoft

Tacksam för svar

Tyl

Windows 7 professional

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du provat att ladda ner den härifrån?

https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB4471318

Klicka på Hämta eftersom den saknas så laddas den in i katalogen. Därefter laddar du ner den för att sparas i din dator på en lättåtkomlig plats. Sedan är det bara att klicka på filen för att den ska köras.

Redigerad av mbgtmari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag kör mbgtmaris förslag får jag upp att jag ska installera t SP1 servicepack, men datornsvarar:" Installationen misslyckades Det gick inte att hitta elementet"

Min dator visar att jag har SP1 installerat , men jag kan inte hitta den i widows update installerade uppdateringar.

Kasn den vara dold?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

http://windowstips.nu/kolla-om-service-pack-1-for-windows-7-ar-installerat/

Det var länge sen jag uppgraderade mitt 64-bitars Windows 7 Pro till Windows 10  så jag kommer inte ihåg om man kunde hitta Service Pack 1, som jag förvisso hade, i Program och Funktioner utan att "Visa dolda filer". Men har du laddat ner rätt uppdatering från uppdateringskatalogen? Har du ett 32-bitars eller 64-bitars Windows 7 Pro?

Redigerad av mbgtmari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag undrar om inte KB4103718  kanske inte gäller hos dig och därför är det problem att köra in?

När jag startar upp min Windows 7  virtuellt via VMWare Player så kan jag faktiskt inte hitta igen denna bland installerade Windows uppdateringar och jag har alla senaste Windows update på denna.

Om så är fallet så kan du bara högerklicka på just den uppdateringen i Windows update och välj: Dölj och sedan starta om datorn.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har 64 bitar Har laddat ner rätt Lutar åt att Flyfisherman har rätt Jag väljer att  dölja

Tack i alla fall

Tyl

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väldigt ovanligt att Windows Update försöker installera en uppdatering som inte gäller ens dator och i det här fallet innehöll maj-uppdateringen bland annat en säkerhetsuppdatering av Internet Explorer och Windows varför det är osannolikt att det inte skulle gälla din dator, Tyl.

Har du fått in senare uppdateringar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

KB 4471318 är ju december-uppdateringen: 2018-12 Samlad månatlig kvalitetsuppdatering för Windows 7 for x64-baserade system (KB4471318), så jag förstår inte fokuseringen på maj-uppdateringen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förlåt, jag missade att det stod om olika uppdateringar i olika inlägg. Men även KB4471318 innehåller säkerhetsuppdateringar för Windows och Internet Explorer mm.

https://support.microsoft.com/en-us/help/4471318/windows-7-update-kb4471318

6 timmar sedan, skrev Tyl:

Jag har 64 bitar Har laddat ner rätt Lutar åt att Flyfisherman har rätt Jag väljer att  dölja

Tack i alla fall

Tyl

Det finns en felsökare för Windows Update. Pröva med att köra den för den kan ibland fixa till uppdateringsproblem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kunde idag  ta ned

KB 4471987

KB 4054530

KB 890830

Widows update funkar i alla fall delvis. Funderar på om KB 4471318 måste ha en särskild uppdatering som jag inte har för att funka?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, skrev Tyl:

Kunde idag  ta ned

KB 4471987

KB 4054530

KB 890830

Widows update funkar i alla fall delvis. Funderar på om KB 4471318 måste ha en särskild uppdatering som jag inte har för att funka?

https://support.microsoft.com/sv-se/help/4471318/windows-7-update-kb4471318

Som synes rekommenderas att KB3177467 är installerad. Jag fick den installerad i oktober.

LARSAS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 minuter sedan, skrev Tyl:

Nu har det löst sig

Tankade ned KB 4471318 (bara den från nätet)

Tack i alla fall

Bra!

Menar du att du gjorde som mbgtmari föreslog i ditt första svar i tråden?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skrev in namnet och sökte via google. Märkligt nog gick det installera den där  som mbgtmari  föreslog.  Men nu säger windows  update  att det finns en uppdatering, den aktuella KB 4471318  som jag redan  laddat ner, klar för installation. Röd markering = går ej att installera blir svaret.

Kollar över installerade updates och där finns KB 4471318 installerad idag

Hur få bort påminnelsen om att den finns för nedladdning?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var konstigt. Jag har själv laddat ner från uppdateringskatalogen utan problem. Att ladda ner en uppdatering sådär från nätet, som du har gjort,  skulle jag aldrig våga mig på. Hursomhelst så föreslår jag att du nu avinstallerar KB 4471318 i Program och Funktioner. Då kan Windows Update, som nu är på hugget, installera den själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu