Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur slippa aviseringar från er?


rollex

Rekommendera Poster

I min nya laptop får jag en avisering från PC för alla varje gång jag startar datorn, en ruta i nedre högra hörnet på skärmen. Hur slipper jag det?

 

Roland

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om det kan vara så att du varit inne på pc för allas hemsida och råkat tacka ja till notifikationer. För att få bort dem så beror det lite på vilken webläsare du har. Vilken webbläsare har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har chrome på engelska, så jag chansar på att mina översättningar är korrekta.

 

Gå in på den vertikala ... menyn uppe till höger, välj inställningar. Skriv sedan notifikation i sökrutan, välj innehållsinställningar i listan, sen notifikationer. Där med lite tur så står pcforalla.idg.se och du borde kunna välja att stoppa notifieringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hinner, ta en skärmdump innan notifikationen försvinner så kan vi kanske tydligare se om det är ifrån webbläsare eller något annat. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser det möjligtvis ut så här, Hockke ?

1871809847_NotificationsEforum.png.68c001d8eace868d667de431052a85a5.png

Så blir det i alla fall  hos mig när jag loggat in på Eforum, trots att jag ställt in i Eforuminställningarna att jag inte vill ha några notifikationer. Det gör mig dock inte så mycket. Jag klickar bara på "Not Now" varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev .M:

Jag har chrome på engelska, så jag chansar på att mina översättningar är korrekta.

 

Gå in på den vertikala ... menyn uppe till höger, välj inställningar. Skriv sedan notifikation i sökrutan, välj innehållsinställningar i listan, sen notifikationer. Där med lite tur så står pcforalla.idg.se och du borde kunna välja att stoppa notifieringarna.

 

Lysande! Tack, det verkar funka!

 

(All den här "hjälpsamheten" från olika företag kan göra en helt uttröttad ibland...)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju möjligt att man måste ställa in det i webbläsaren. Jag får inga aviseringar i Chrome men jag kommer inte ihåg att jag har ställt in detta där. För att titta efter hur det såg ut i mitt svenska Chrome gick jag den här vägen Meny > Inställningar > Avancerat > Innehållsinställningar > Aviseringar

Under rubriken Blockera hittade jag då  https :// eforum.idg.se:443 och https :// pcforalla.idg.se:443

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev mbgtmari:

Ser det möjligtvis ut så här, Hockke ?

1871809847_NotificationsEforum.png.68c001d8eace868d667de431052a85a5.png

Så blir det i alla fall  hos mig när jag loggat in på Eforum, trots att jag ställt in i Eforuminställningarna att jag inte vill ha några notifikationer. Det gör mig dock inte så mycket. Jag klickar bara på "Not Now" varje gång.

Om du klickar på pilen bredvid "Not Now" så har jag för mig att du kan välja "aldrig". Så slipper du frågan igen ;)

 

Notifikationerna du ställer in i Eforums inställningar gäller att få en markering vid kyrkklockan uppe vid ditt profilnamn när något har hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp det stämmer.:) Vid klickning på pilen fick jag upp "Never Allow" och efter att jag klickat på detta får jag inga förfrågningar längre. Så nu vet du hur du ska göra, @Hockke.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...