Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konstigt vid start


torgnyb

Rekommendera Poster

Windows 10. När jag startar datorn och klickar för att öppna Chrome kommer det upp en testruta och när jag klickar bort den kommer en annan textruta upp. Se bilderna nedan

När jag har klickat bort båda fungerar allt som vanligt. 
Någon som vet hur jag blir av med dessa?

 

 

 

image.png

image.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svårt att läsa på bilderna med jag tror det står ISHelper.exe och det är troligast ett program från iSkysoft. Har du något från dem i listan över installerade program?

 

Eftersom du skriver att det kommer när du startar Chrome så kolla också bland dess tillägg och ta bort sånt du inte känner till och inte är från Google.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt inlägg. Jag hittade en tom mapp som jag tog bort, men problemet kvarstår. 

Följande händer :

När datorn startas visas först en kort tid en ruta från mitt antivirusprogram ESET.

Därefter visas en ruta med följande text:

Application Error
Exception EConvertError in module ISHelper.exe at 000004C2. ````is not a valid integer value.

När jag kryssar bort den visas en ruta med följande text:

 

Application error
Exception EAccessViolation in modue ISHeloper.exe at 000CB6AF.
Access violation at address 004CB6AF in module `ISHelper.exe`. Read of address 0000005C.

 

När jag kryssar bort den kan jag starta Chrome som vanligt utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du söker i datorn kan du då hitta i vilken mapp som ISHelper.exe finns?

Ta inte bort filen för det kan orsaka andra problem om den finns i vissa mappar.

 

Starta Aktivitetshanteraren och kolla på fliken Autostart.

Finns där någon rad med ISHelper eller iSkysoft?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inaktivera det programmet.

Kolla igen att det inte går att avinstallera det eller något program med ett liknande namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack :) men du bör ju bli av med programmet och inte bara göra så att det inte försöker starta automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer du ihåg om du installerade något program i samband med att meddelandena började dyka upp?

Kolla listan över installerade program och tänk över när du installerade programmen. Förhoppningsvis hittar du något som du kan avinstallera.

 

Kolla om AdwCleaner hittar iSkysoft-program och kan rensa bort dem: https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat adwcleaner, men det hjälpte inte. Via Aktivitetshanteraren och Autostart hittade jag programmet. När jag högerklickade på det och valde Öppna filsökväg kom jag till ett iSkySoft-program som jag avinstallerade. Nu är allt frid och fröjd. Ha en God Jul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...