Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förflyttning av mappar från One Drive


hup151_t

Rekommendera Poster

Försöker flytta en mapp 0,5 gb och en på 8 gb från dator A till dator B och C. Filerna börjar dyka upp på B och C men sen stoppas de och jag får texten "väntar på synkning". Vad är det för synkning och hur kan jag åtgärda detta? Dator A och C är 1803 och B är 1809. A och C är W10 Pro och B är W10 Home. Kopiering med sladd från A till extern hd inga problem. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar nog om synkronisering med "Molnet". Flyttar du mappar från a så måste mappen uppdateras både på a och i molnet. Lite beroende på hur OneDrive är konfigurerat. 

Du kan ju även från dator B välja att surfa till OneDrive och därifrån ladda ned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Förstår. Ju störremängd som ladddas   upp ju längre tid för synkningen.  Fråga: hur redigerar jag de felskrivna orden "störremängd" resp "ladddas"? Har försökt olika normala sätt men ej lyckats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev HansErik:

Fråga: hur redigerar jag de felskrivna orden "störremängd" resp "ladddas"?

Man klickar på texten "Redigera" under ett inlägg när man vill ändra ett inlägg. Därefter klickar man just där ändringen ska göras i inlägget och gör ändringen med hjälp av tangentbordet inkl piltangenter på samma sätt som när man skrev texten från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...