Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Flyfisherman

Metro 2033 Last night redux

Rekommendera Poster

Visst Metro 2033 kom 2010 men detta är en utveckling och släpptes några år senare och eftersom jag läst böckerna innan,  tänkte jag testa och det är inget för den som är mörkrädd kan jag direkt säga.

Spelet bygger på ryske författaren  Dmitrij Gluchovskij  Metro 2033: den sista tillflykten och fortsättningen i böckerna Metro 2034 Försvaret av Sevastopolskaja och jag läste böckerna först och blev imponerad av författaren och dess dystopiska värld han skriver om.

Kan rekommenderas och finns som E-böcker på biblioteket.

Spelet är rejält grafikkrävande och jag har knappt varit med om något mer skrämmande heller...

Man kan i början välja spelstil: Survival eller Spartan samt svårighetsgrad finns egentligen bara två: normal eller Hardcore...

Berättelsen i spelet är också det värt att nämna, för där har man verkligen lagt ned krut på att få till en bra historia som flyter på och löst baserat på boken.

Ukrainsk utvecklare och spelhus 4A Games.

Jag ser framemot Metro 2034 som är under utveckling (släpps kanske våren 2019) och har en extrem budget, dock lär det vara en fortsättning på grundspelet Metro 2033 (?), men har troligtvis lite med boken Metro 2034 att göra.

Inspelat en sekvens med gratis OBS och laddade upp på Google YouTube

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat bägge Metro spelen dock inte Redux versionerna. Atmosfären och utmaningarna är topp. Hoppade till ordentligt ett par gånger ska erkännas. Metro Exodus som är nästa spel i serien ska släppas 22 feb 2019 är det sagt.

Det påstås också att utvecklarna siktar på att höja ribban för prestandatester. Återstår väl att se. Ska det krävas extrem hårdvara lär de väl svårt att sälja det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja i Metro 2033 om man skall gå på biblioteket och stöta på "the librarian" (vilket inte går att undvika) så kan man hålla sig för skratt, det är ett som är säkert.

Ps.

Fann ut att man kan stå helt stilla och stirra honom direkt i ögonen (man får absolut inte vända honom ryggen) då bröstar han upp sig och hoppar undan, men strid med "the librarian" blir det likafullt till sist.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu