Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

RPC Inte tillgänglig


tfhdesign

Rekommendera Poster

Använder win 10 säkerhetskopiering/återställning och det har funkat innan, men nu så bryts processen efter tag och meddelandet säger att RPC server är inte tillgänglig. Jag kör Kaspersky brandvägg, (win defender inaktiverad). Jag har kollat services.msc, kollat nätverksanslutning ncpa.cpl och inaktiverat Kaspersky i security, men det funkar inte längre. Senast jag säkerhetskopierade var i april i år.
Vad göra? Någon som kan hjälpa?

Läste på webben att det är ett känt problem i windows men inte hur man fixar det ... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-11-29 på 20:22, skrev polken:

Prova ta bort och sen lägga tillbaka backup-enheten i inställningar för Filhistorik. 

 

Nja det hjälpte inte - 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget svar på ditt problem men jag föreslår att du använder ett annat program för backup t.ex. https://www.easeus.com/backup-software/tb-free.html

 

Jag provade det för flera år sedan och sedan köpte jag programmet och är mycket nöjd. Det finns flera andra program om du söker på nätet. Alla skulle jag påstå är bättre än Windows backup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-12-04 på 19:39, skrev vertpre:

Inget svar på ditt problem men jag föreslår att du använder ett annat program för backup t.ex. https://www.easeus.com/backup-software/tb-free.html

 

Jag provade det för flera år sedan och sedan köpte jag programmet och är mycket nöjd. Det finns flera andra program om du söker på nätet. Alla skulle jag påstå är bättre än Windows backup.

Ok, jag vill göra en avbildning/spegling av hårddisken ifall den tröttnar, är det clone disk/harddrive jag ska välja i easeus? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev tfhdesign:

Ok, jag vill göra en avbildning/spegling av hårddisken ifall den tröttnar, är det clone disk/harddrive jag ska välja i easeus? 

Det kan du men jag rekommenderar att du väljer New Task och i rutan som kommer upp markerar du disken du vill göra en backup på och var du vill spara den. På så sätt kan du återställa en specifik mapp eller fil om det skulle behövas.

 

Du kan lägga till ett schema om du vill göra en backup varje vecka eller varje månad eller något annat alternativ. Om du vill göra en Full backup varje gång eller Differential backup d.v.s. bara göra en backup på ändringar som har skett sedan senaste backupen.

 

Tänk på att göra en Emergency disk som du sparar på en CD eller USB minne. Med den kan du starta datorn och återställa dina filer om disken skulle totalkrascha och datorn inte går att starta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...