Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Laddning bryts


kontakten
 Share

Rekommendera Poster

Har fått ett problem med min smartphone, Samsung J3. Allt emellanåt när jag lagt den på laddning och tittar till den efter ett tag har den slutat ladda, oftast vid 70-80%. När jag dragit ur laddkabeln och sätter i den igen startar laddningen igen och laddar upp till fullt. Har en ny kabel, hjälper inte. Är det glapp i telefonens usb-uttag, eller är det batteriet som krånglar(utbytbart)?

Redigerad av kontakten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, hjälper inte. Den nya kabeln sitter dessutom som gjuten. Har flera olika laddare men samma vilken jag använder. Men det är inte vid varje laddning som det händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Det låter som min Nokia 7.2. Prova ; Inställningar--system-- avancerat--utvecklaralternativ--Skärm på vid laddning.  Skärmen på men gick ner till halvljus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du originalladdare? Min Samsung har betett sig så där till och från när jag använder min Microsoftladdare. Den beter sig när jag laddar med Microsoftladdare och jag använder telefonen, oftast kollar jag på youtube eller liknande.

 

Men när jag lägger undan lur + Microsoftladdare så kan den bete sig sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror nog att kontakten har fått ordning på sin mobil, det har ju gått över 3 år.

Men ska jag generellt svara på frågan, tror jag det har en logisk förklaring.

 

Det är vanlig att ett modernt mobilbatteri inte laddar fullt upp, för att spara på batteriet. Även om batteriet är något/några år gammalt.

 

Mitt kan också beté sig så ibland.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...