Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Roliga timmen


Mikael63
 Share

Rekommendera Poster

Bäst att passa på när jag lika är här.

 

"Förstår inte vad alla ska med såna där kassa skåp till".

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

“Every system is perfectly designed to get the result that it does.”

                                                    

W. Edwards Deming

 

Försöker att påminna mig om det...

 

  • Gilla 2
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-05-09 20:36, skrev Mikael63:

image.png.82ba19739117336f411f2f586990a07a.png

Ja, så får man väl ändå inte göra!!

 

Nu har det hänt igen, detta ofog!

 

image.png.786f7d525b04e5f35354236c3e9da5fd.png

 

svt.se

 

Fast.. man kanske ska vara glad att det inte var tvärtom...

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

image.png.f8ca152ebe30172e53640f0892d21c23.png

 

Håller med.

Personalen där borde ha bättre omdöme.

 

Tillägg: Det var alla intagna patienter som avsågs...

Redigerad av Mikael63
förtydligande
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Mikael63:

Personalen där borde ha bättre omdöme.

Men de har ju masker/visir/skyddskläder, smittar de då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev ChristerE:

Men de har ju masker/visir/skyddskläder, smittar de då?

Skydd är nog inte helt säkra de heller i den miljön, precis som vaccin, men kombinationen blir ju bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-09-06 21:53, skrev Tomas E:

"Tre IS-kvinnor har landat på Arlanda".

Min fantasi sviker mig här - IS lika med fruset vatten, vad är annars det komiska?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, skrev Thirteen:

IS-prinsessa

 

Sasha_Cohen_2009_SOI_Halifax_Spiral.jpg

Privilegierad kvinnlig medlem i kungahuset IS (?) som tillåts använda mini-burka.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-09-02 08:39, skrev Cecilia:

Skydd är nog inte helt säkra de heller i den miljön, precis som vaccin, men kombinationen blir ju bättre.

Så är det säkert. Fast frågan var inte så seriös, bara tänkt som en replik på Mikael63s kommentar om personalens omdöme (efter med flit missförstådd rubrik hos Kvällsposten). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev ChristerE:

Min fantasi sviker mig här - IS lika med fruset vatten, vad är annars det komiska?

Det låter som om de kan flyga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev ChristerE:

Aha - du menade med egna vingar, missade det.

 

Eller som stålmannen eller en påsk-kärring, vad vet jag. Man kan få alla möjliga bilder i huvudet om man spånar lite på olika alternativ. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade hem och installerade Malwarebytes Premium. Lät det söka igenom datorn och se vad det hittade och placerade i karantän. Malwarebytes egen installationsfil. Det kallas effektivitet. Man undrar vad för ondska som dom döljer.....

 

Malwarebytes.jpg

  • Gilla 2
  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Turbopump.:

Jag laddade hem och installerade Malwarebytes Premium. Lät det söka igenom datorn och se vad det hittade och placerade i karantän. Malwarebytes egen installationsfil. Det kallas effektivitet. Man undrar vad för ondska som dom döljer.....

Det där var lite märkligt. Testade nu själv att hämta och Malwarebytes reagerade inte på filen, varken vid hämtningen eller vid efterföljande skanning. Malewarebytes, med realtidsskyddet aktiverat (Premium), är alltså installerat sedan tidigare.


Det var väl från Malwarebytes egen webbplats du hämtade filen? Man får filer med olika namn beroende på varifrån på webbplatsen man hämtar filen, men det verkar vara samma fil.

 

Exempel:
MBSetup.exe
MBSetup-119967.119967-consumer.exe

Båda filerna 2 101 944 byte.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hämtade den på Malwarebytes egen webbplats. Finns lite om det på Malwarebytes forum. Dom svarar 

"Please turn off "Use expert system algorithms to identify malicious files” It is located in Settings > Security> Scan option to avoid these detection's"

Det hade jag aktiverat och fick troligen därför träff på filen. Lite roligt var det iallafall.

 

False positive report - File Detections - Malwarebytes Forums

 

Edit kl. 14.30 : Körde ett nytt test nu med samma inställningar och fick ingen träff. Gissar att dom åtgärdat det. 

Redigerad av Turbopump.
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du verkligen missat att "sjuk" numera är positivt ord, en synonym till enastående, helt otrolig osv.? Jag kommer ihåg hur jag reagerade mot det redan när Anja Pärson beskrev alla sina segrar i slalombacken som "helt sjuka" i sitt sommarprat i P1 2012. Detta adjektiv i positiv bemärkelse överanvänds även idag i sociala medier, framför allt av ungdomar. Jag förstår emellertid att du ville vara rolig genom att tolka "sjuk" i dess ursprungliga betydelse.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Har du verkligen missat att "sjuk" numera är positivt ord, en synonym till enastående, helt otrolig osv.?

...

Jag förstår emellertid att du ville vara rolig genom att tolka "sjuk" i dess ursprungliga betydelse.

Visst förstod jag att Emil menade ett beundrasvärt psyke.

 

Används sjuk/sjukt som förstärkningsord är det inte lika lätt att "missförstå", som t ex sjukt kul eller sjukt bra. Ett annat förstärkningsord är hemskt, man säger tack så hemskt mycket, hemskt kul att ses, hemskt trevlig fest, o s v. Har inte sett än att någon sagt hemsk fest och egentligen menar att den var mycket trevlig. Skulle det språkbruket börja användas skulle jag få problem att förstå - på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...