Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Roliga timmen


Mikael63
 Share

Rekommendera Poster

7 timmar sedan, skrev Mikael63:

 

1 års garanti första året. Är det då två års garanti andra året? Eller hur ska man tänka där?

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Enligt The Guardian har Moderna dock en fördel då deras vaccin kan förvaras i samma temperatur som ett kylskåp i upp till 30 grader. 

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/nytt-lovande-vaccin-modernas-kandidat-ar-95-procent-effektivt/

 

Solklart!

  • Gilla 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Artikeln är varken lustig eller tvetydig. Förstår man inte artikeln får man mer fakta om de norska kungligheterna genom att slå på videon under Se mer. Man får veta följande:
Prinsessan Märta Louise är det norska kungaparet Sonja och Harads äldsta dotter.  Märta Louise gifte sig med författaren Ari Behn - en av hans böcker heter Trist som fan - som hon fick tre döttrar med. (Ari Behn tog sitt liv 2016.) En av dessa döttrar är nu 17 år och heter Maud Angelica. Hon har hyllats för sitt arbete mot psykisk ohälsa - hon höll bl a ett tal vid sin pappas begravning - vilket hennes pappa led av när han tog livet av sig.

 

Det måste vara hemskt att ha panikångestattacker, som Ari Behn hade, och det är alltid sorgligt när någon begår självmord. Jag kommer alltid att tycka att självmord är tragiska.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag tycker låter lite lustigt är att Märta Louise säger "Stolt mamma" om sin dotter. Det låter ju som att dottern är en stolt mamma.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev mbgtmari:

Artikeln är varken lustig eller tvetydig

Smaksak.

Att skriva Märtha Louise tre gånger på de tre meningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Flera medier skriver om det varma 2020.

Expressen citerar SVT med

Citat

2020 har varit det varmaste året någonsin uppmätt i Sverige – med en medeltemperatur på 7.5 grader.

Enligt SMHI är rekordtemperaturerna ett resultat av dels vädret och dels de pågående klimatförändringarna, rapporterar SVT.

Så det beror delvis på vädret? Vem hade kunnat ana det?

 

  • Gilla 1
  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Det här är väl inte direkt roligt men, ändå.

image.png.d807b2c274ba6ecea618d86633cfac7c.png

Okej. Må så vara men innebär det då så att även den tredje svensken blir historisk?

Och den fjärde, den femte, den sjätte osv..?

 

Historisk är kanske något man blir om det finns en historia att berätta?

"Hörru du lille pöjk, kom här ska jag berätta om dig när din farfars, mormors, farfar åkte till månen.

Han var den etthundrafemtiosjunde svensken som åkte upp i rymden."

 

 

https://www.expressen.se/nyheter/da-kan-svensk-amerikanska-jessica-bli-forsta-kvinnan-pa-manen/

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, skrev Mikael63:

Historisk är kanske något man blir om det finns en historia att berätta?

Hon är den första svenska kvinnan som skickats ut i rymden, så nog tycker jag det är en historisk händelse. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, skrev Mikael63:

Jaha! En utrikesminister som fattar ett politiskt motiverat beslut! Udda.

Ja, udda i den meningen att det bedöms ha delvis inrikespolitiska drag enligt artikeln i Expressen

 

Citat

Åtgärden betraktas av politiska analytiker som ett delvis inrikespolitiskt drag

– Den enda slutsatsen man kan dra är att motivet är politiskt – att pressa Biden in i en återvändsgränd mot Kina under hans första veckor, säger Thomas Wright, senior fellow på Brookings institute, till tidningen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Automan:

Hon är den första svenska kvinnan som skickats ut i rymden, så nog tycker jag det är en historisk händelse. 

Ja, det är det ju men så stod det ju inte i artikeln...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan göra en pudel eller så gör man det senaste som kallas för att göra en "Eliasson"

 

Några exempel på en "Eliasson"

"Jag har avstått från väldigt många raderingar under den här pandemin, men den här tyckte jag var nödvändig" sa systemadministratören som råkat blåsa hela företagets filserver

 

"Jag har avstått från väldigt många fortkörningar under den här pandemin, men den här tyckte jag var nödvändig" sa föraren som körde i 75 km/tim på 50-väg

 

"Jag har avstått från väldigt många försovningar under den här pandemin, men den här tyckte jag var nödvändig" sa den anställde som kom försent till jobbet

 

"Jag har avstått från väldigt många fester under den här pandemin, men den här tyckte jag var nödvändig" sa personen som arrangerade en fest för över 100 personer

 

"Jag har avstått från väldigt många brasor under den här pandemin, men den här tyckte jag var nödvändig" sa personen som råkade elda upp majbrasan i förtid

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-01-13 09:36, skrev Automan:

Är e-spot detsamma som elektroniskt spott?

Ja, det är det. Men det är inte de anställda som e-spottar, det är Google som e-spottar på de anställda!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, skrev MH_:

Är det inte konsekvensen av att folk börjar använda e-snus?

Absolut, men det ger också oanade möjligheter i dessa Corona tider. Tänk dig ett helt sortiment av e-mjölk, e-fil, e-burgare, e-pizza mm. Du laddar enkelt hem den e-mat du vill ha direkt till din dator. Därefter pluggar du in en USB kabel mellan datorn och din mage för att tanka upp med ny e-energi. Enkelt, snabbt och miljövänligt

 

 

  • Gilla 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
2021-01-15 15:14, skrev Mikael63:

Mäh!? Kylningen då?

Helt rätt, miss från min sida. Då får det bli ett sådant där smart kylskåp med Internetanslutning som själv känner av om e-mjölken och andra e-livsmedel börjar ta slut och helt enkelt laddar hem dem frånm nätet för att sparas direkt i kylskåpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...