Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Roliga timmen

Mikael63

Recommended Posts

18 timmar sedan, skrev ChristerE:

men ... har han tänkt lämna tillbaka rösterna sen

Man bör nog kolla upp avtalet, det höll ju på att gå illa för Ariel när hon gjorde liknande avtal med Ursula.

2021-10-24 20:10, skrev Mikael63:

Man bör nog kolla upp avtalet, det höll ju på att gå illa för Ariel när hon gjorde liknande avtal med Ursula.

Vad är den avtalade räntan t.ex?

Om den är 26% så får man ju tillbaks 2 moderatröster efter en mandatperiod.

Och om 1000 sossar går ihop i år så kan de kräva tillbaks 10 miljoner moderatröster om 40 år med ränta på ränta.

Andersson är ju räknekunnig så Kristersson riskerar att bli bortdribblad när det gäller sånt där...

• Haha 3

Bekräftat: Facebook byter namn – blir Meta

Passar väl bra, det är väl en form av (nät)fiske man håller på med?

NyTeknik m.fl.

• 2 weeks later...

Jag är väldigt nyfiken på vem/vad som har översatt mammas recept i ".m'"s inlägg. Och vad tusan det stod i original.

4 timmar sedan, skrev MH_:

Jag är väldigt nyfiken på vem/vad som har översatt mammas recept i ".m'"s inlägg. Och vad tusan det stod i original.

Se videon här https://www.youtube.com/hashtag/mütter_rezept

eller ställ in språket på Deutsch i YouTube först och gå direkt till videon https://www.youtube.com/watch?v=JwpZg0hSfoc

"Schweinshaxe Schinken Wunderbare Schweinshaxe Rolle sehr einfach (zu machen)"

Fläskläggsskinkor Underbar fläskläggsrulle mycket lätt (att tillaga)

Ein Rezept für Schweinshaxen, das ein toller Ersatz für Wurst oder Schinken ist. Schweinshaxenrolle mit Gewürzen und Speck ist perfekt für Sandwiches oder Rührei. Es ist sehr einfach, aus Schweinshaxe ein leckeres Fleischgericht zu machen. Für diese wunderbare Schweinshaxenrolle brauchen Sie keinen Backofen. Einfach die Haxe mit Gewürzen bestreichen, in eine Rolle wickeln und kochen, Sie werden das Ergebnis lieben. 

Edited by mbgtmari

Nog för att jag tror att du klarar det själv - tyskan och svenskan är ju så lika - men jag översätter gärna den av mig citerade början på receptet: 

"Ein Rezept für Schweinshaxen, das ein toller Ersatz für Wurst oder Schinken ist. Schweinshaxenrolle mit Gewürzen und Speck ist perfekt für Sandwiches oder Rührei. Es ist sehr einfach, aus Schweinshaxe ein leckeres Fleischgericht zu machen. Für diese wunderbare Schweinshaxenrolle brauchen Sie keinen Backofen. Einfach die Haxe mit Gewürzen bestreichen, in eine Rolle wickeln und kochen, Sie werden das Ergebnis lieben." 

Ett recept för fläskläggar, som är en utmärkt ersättning för korv eller skinkor. Fläskläggsrulle med kryddor och fläsk är perfekt i smörgåsar eller äggröra. Det är mycket enkelt att göra en läcker fläskrätt av fläsklägg. För att göra dessa underbara fläskläggsrullar behövs ingen (bak)ugn. Bestryk helt enkelt fläskläggen med kryddor, gör en rulle och koka den och du kommer att älska resultatet.

Edited by mbgtmari

Tackar. Jag är helt ointresserad av matlagning, men en gammal chef brukade alltid tjata om "Schweinshaxen". Då nu vet jag vad det är i alla fall.

image.png.0b17afbb3be1f4be109651fb707ded18.png

Vad använder man för behållare när man fraktar frätande gasflaskor?

Vad använder man frätande gasflaskor till? Det verkar vara opraktiskt tycker jag.

• Haha 2

• 2 weeks later...

image.png.963dabf87249ca875588b0ddc77a2443.png

Förklädd till kvinna? Eller bara osäker på könsidentiteten?

sverigesradio.se

image.png.6cd0e0b931b1c766fe328939450f4ae9.png

Hade inte auktionsfirman några andra värdeföremål?

expressen.se

• Like 1
  • Haha 2

48 minuter sedan, skrev X-Men:

image.thumb.jpeg.8b0936987be95b6e707ea357b1eaef08.jpeg

Om skadeläget för föraren är okänd, hur kan man i samma anda skriva att föraren inte kommit till skada? 

För att inte tala om grisarna ;)