Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Roliga timmen


Mikael63
 Share

Rekommendera Poster

  • 3 veckor senare...

Ja som trafikverket gjorde, plockade bort övergångsställen eftersom det skedde så många olyckor vid dem... 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

image.png.3f102441ce22152c2e083334af7baf44.png

 

 

Måste uppstå en del förvirring på möten där både ÖB och försvarsministern är med samtidigt...

 

Expressen

 

  • Gilla 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 dafuq? 

 

Citat

Turkish dairy farmers "attach VR to cows" and succeed in increasing production of 5L of milk per cow.

 

Turkey is under pressure to obtain a large amount of milk at low cost due to soaring feed prices. Therefore, a method of relaxing cows using VR was tried. It looks stupid, but this seems to have a surprisingly large effect.

Källa https://nazology.net/archives/103120

 

image.png.cbf6c61f03469fbe23f0d8f1b0d838c2.png

  • Haha 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Artisten Meat Loaf har gått bort. Vad jag inte kände till om honom är att han hade tre föräldrar. 
 

image.thumb.jpeg.3d2a3fed5fc5927074348923dac334a2.jpeg

 

 

  • Gilla 2
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Göteborgs-Posten uttrycker sig tydligt:

...

Sångaren och skådespelaren föddes 1947 som Marvin Aday i Dallas, Texas som son till en lärare som även var gospelsångerska och en polis.

I alla fall inget som kan tolkas som en tredje förälder. Men det är väl fortfarande oklart - om läraren också är både gospelsångerska och polis eller om polisen är en annan förälder.
(En annan förälder finns rimligtvis, men kan ju ha varit frånvarande och därför inte nämns.)
 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-01-24 12:57, skrev mbgtmari:

Lite småkul. Däremot var frågan - eller snarare svarsalternativen i dem - de ställde på Aftonbladet rätt oseriösa. Även om man kan tycka en hel del om presidenten så behöver man inte häckla hela Turkiets befolkning med en sån fråga som, enligt mig, bara gynnar spridningen av hat på nätet.

Redigerad av Tomas E
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Tomas E:

Även om man kan tycka en hel del om presidenten så behöver man inte häckla hela Turkiets befolkning med en sån fråga som, enligt mig, bara gynnar spridningen av hat på nätet.

Nej inte sprider omröstningen något hat inte. Själv röstade jag "Kanon" för jag tycker att det är turkarna som själva ska få bestämma vad deras land ska heta internationellt. Att lära sig stava till Türkiye är inte svårare än att skriva Beijing i stället för Peking. Att de flesta röstade på det andra alternativet berodde nog mer på deras humor än på vad de verkligen skulle ha tyckt, om de hade tänkt efter.

 

P.S. Usch vilken vidrig lärare du hade, MH_ !

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Nej inte sprider omröstningen något hat inte. Själv röstade jag "Kanon" för jag tycker att det är turkarna som själva ska få bestämma vad deras land ska heta internationellt. Att lära sig stava till Türkiye är inte svårare än att skriva Beijing i stället för Peking. Att de flesta röstade på det andra alternativet berodde nog mer på deras humor än på vad de verkligen skulle ha tyckt, om de hade tänkt efter.

Det låter bra. Jag röstade också "Kanon" men var helt inställd på att jag skulle vara i minoritet. Och visst var det säkert så att många säkert gick på sin humor. Jag tycker dock fortfarande att de kunde valt att man får tycka "Bra" eller "Dåligt" istället, om inte av annan anledning så på grund av att folk i allmänhet verkar mer korkade - eller kanske bara bedövade av det överbelastande informationsflödet - idag och inte tänker efter. Det verkar dessvärre även gälla många journalister, som det för övrigt ställs alldeles för låga krav på numera. Förmodligen därav den i min mening dumt formulerade enkäten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, skrev Thirteen:

Skärmklipp.PNG

Hör garanterat till de 5 bästa jag någonsin hört! :lol: :lol: :lol:

Redigerad av Tomas E
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag såg något liknande i en sammaställningsvideo gällande Amazon omdömmen. Lite tragiskt att folk kan vara så ovetande om sin omvärld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...