Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Roliga timmen

Mikael63

Recommended Posts

10 timmar sedan, skrev ChristerE:

Men de har ju masker/visir/skyddskläder, smittar de då?

Skydd är nog inte helt säkra de heller i den miljön, precis som vaccin, men kombinationen blir ju bättre.

ChristerE
2021-09-06 21:53, skrev Tomas E:

"Tre IS-kvinnor har landat på Arlanda".

Min fantasi sviker mig här - IS lika med fruset vatten, vad är annars det komiska?

ChristerE
2021-09-02 08:39, skrev Cecilia:

Skydd är nog inte helt säkra de heller i den miljön, precis som vaccin, men kombinationen blir ju bättre.

Så är det säkert. Fast frågan var inte så seriös, bara tänkt som en replik på Mikael63s kommentar om personalens omdöme (efter med flit missförstådd rubrik hos Kvällsposten). 

8 timmar sedan, skrev ChristerE:

Min fantasi sviker mig här - IS lika med fruset vatten, vad är annars det komiska?

Det låter som om de kan flyga.

8 timmar sedan, skrev ChristerE:

Aha - du menade med egna vingar, missade det.

Eller som stålmannen eller en påsk-kärring, vad vet jag. Man kan få alla möjliga bilder i huvudet om man spånar lite på olika alternativ. :) 

Turbopump.

Jag laddade hem och installerade Malwarebytes Premium. Lät det söka igenom datorn och se vad det hittade och placerade i karantän. Malwarebytes egen installationsfil. Det kallas effektivitet. Man undrar vad för ondska som dom döljer.....

Malwarebytes.jpg

ChristerE
2 timmar sedan, skrev Turbopump.:

Jag laddade hem och installerade Malwarebytes Premium. Lät det söka igenom datorn och se vad det hittade och placerade i karantän. Malwarebytes egen installationsfil. Det kallas effektivitet. Man undrar vad för ondska som dom döljer.....

Det där var lite märkligt. Testade nu själv att hämta och Malwarebytes reagerade inte på filen, varken vid hämtningen eller vid efterföljande skanning. Malewarebytes, med realtidsskyddet aktiverat (Premium), är alltså installerat sedan tidigare.

Det var väl från Malwarebytes egen webbplats du hämtade filen? Man får filer med olika namn beroende på varifrån på webbplatsen man hämtar filen, men det verkar vara samma fil.

Exempel:
MBSetup.exe
MBSetup-119967.119967-consumer.exe

Båda filerna 2 101 944 byte.

Turbopump.

Jag hämtade den på Malwarebytes egen webbplats. Finns lite om det på Malwarebytes forum. Dom svarar 

"Please turn off "Use expert system algorithms to identify malicious files” It is located in Settings > Security> Scan option to avoid these detection's"

Det hade jag aktiverat och fick troligen därför träff på filen. Lite roligt var det iallafall.

False positive report - File Detections - Malwarebytes Forums

Edit kl. 14.30 : Körde ett nytt test nu med samma inställningar och fick ingen träff. Gissar att dom åtgärdat det. 

Edited by Turbopump.
  • Like 3

Har du verkligen missat att "sjuk" numera är positivt ord, en synonym till enastående, helt otrolig osv.? Jag kommer ihåg hur jag reagerade mot det redan när Anja Pärson beskrev alla sina segrar i slalombacken som "helt sjuka" i sitt sommarprat i P1 2012. Detta adjektiv i positiv bemärkelse överanvänds även idag i sociala medier, framför allt av ungdomar. Jag förstår emellertid att du ville vara rolig genom att tolka "sjuk" i dess ursprungliga betydelse.

Edited by mbgtmari

21 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Har du verkligen missat att "sjuk" numera är positivt ord, en synonym till enastående, helt otrolig osv.?

...

Jag förstår emellertid att du ville vara rolig genom att tolka "sjuk" i dess ursprungliga betydelse.

Visst förstod jag att Emil menade ett beundrasvärt psyke.

Används sjuk/sjukt som förstärkningsord är det inte lika lätt att "missförstå", som t ex sjukt kul eller sjukt bra. Ett annat förstärkningsord är hemskt, man säger tack så hemskt mycket, hemskt kul att ses, hemskt trevlig fest, o s v. Har inte sett än att någon sagt hemsk fest och egentligen menar att den var mycket trevlig. Skulle det språkbruket börja användas skulle jag få problem att förstå - på riktigt.

Nja Anja Pärson sa flera gånger "det var sjukt" om att hon vann en tävling, alltså ett adjektiv och inget förstärkningsord. Apropå "hemsk" reagerar du också mot engelskans awesome? Det gör inte jag. Awesome används numera mest positivt, bl a som berömmande kommentar under en YouTubevideo, men grundbetydelsen är "hemsk", skräckinjagande.

Edited by mbgtmari

• 2 weeks later...

Numera har alla dagar ett tema. 
Kanelbullens dag, äggets dag, kaffets dag med mera.

Säpo griper numera personer på damers underklädesdag, alternativt de religiösas dag, vilket det nu kan vara enligt dagens tidning.

A9F0C07C-E0AD-45C7-B329-4C6A355360FB.jpeg

• Haha 3

"Mannen som i måndags greps av Säpo misstänkt för spioneri häktades på trosdagen"
Ibland hittar ni felletare faktiskt ett roligt skrivfel.