Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

4.54 TB i dator med max. 462 GB!?


Bertil71

Rekommendera Poster

Problem med min stationära dator! Muspekaren hoppar till och står låst i en sekund eller två! Jag börjar söka fel, högerklickar på Dokument och Egenskaper varefter datorn står och snurrar "en längre tid" och redovisar sedan att jag har 357.238 Mappar med ett innehåll på 4.54 TB. 

 

På kommande fråga om detta skall gälla även för Undermappar klickar jag JA. Nytt snurrande som pågår i drygt 4 timmar.

C: visar 25.7 GB ledigt av 437 GB.

Öppnar Dokument och går igenom Mappar/Filer. Inget visar på högre GB än normalt för de filer jag har!

Kapad dator?

/Bertil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar! Jag började ta hem programmet, men sedan fick jag varning från mitt säkerhetsprogram!

Vågade inte fortsätta...!?

000014-17GKFM-8FFP1K-EWNB78-WCHZ7G-65H7WC-0FUCAC-53YZ6Q-FT3F33-F5NFYP

Varning från Total AV Safe site.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

URL 127.0.0.1 är din egen dator. Hur gjorde du när du skulle hämta programmet, t ex vad klickade du på (så att du inte klickade på en annons)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia! Jag laddade ner filen som Mikael63 visade ovan. Fick en ny länk också "Direkt från utvecklaren" - se ovan.

Men jag kör den inte ikväll. Jag har nämligen beställt hjälp från Hemfixare, som kommer i morgon! ?

Hälsningar Bertil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny dator för detta?

På 2018-11-22 på 13:11, skrev Bertil71:

Muspekaren hoppar till och står låst i en sekund eller två!

Det kanske kan vara värt att pröva med att ominstallera Windows först.

 

Eller kunde "experten" svara på vilken del i datorn som var trasig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men det var mer än en hoppande mus ? Hårddisken var sliten och det tog minuter att starta datorn. Dessutom kom det upp ett meddelande vid varje uppstart; "Windows-licensen upphör snart att gälla. Du måste aktivera Windows i Inställningar. ?

Dessutom visar Dokument/Egenskaper att jag har 357.238 Mappar på sammanlagt 4.54 TB!!! Går igenom samtliga synliga Mappar och Filer, men inga har dessa värden!

C Visar 89 GB ledigt av 373 GB!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du gör ju som du känner för men om hårddisken är dålig, och det var enda felet, går den ju att byta.

Lägger man på kostnaden för en Windowslicens (om du inte hade det) så kan det kanske "bära sig" att köpa ny dator med Windows förinstallerat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...