Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

komplettera eller autofyll i chrome


Znorkel72

Rekommendera Poster

Hej

 

har uppdaterat till Win 10 från win 7 och med det så försvann autofyll eller vad det heter i diverse celler i olika web formulär.

 

hur får jag tillbaka det så att tidigare fraser finns att föreslå?

 

mvh

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag det har jag gjort, men det är inte det jag söker i detta fallet.

 

tänkte mer på om jag tex skriver ett artikelnummer i en cell, eller en leveransadress i en annan cell.

vi skickar till olika verkstäder och skriver man första och andra bokstaven så kommer förslag upp som man skrivit in tidigare så att man slipper skriva hela adressen varje gång.

 

förstår du hur jag tänker där?

 

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Znorkel72:

Hej, jag det har jag gjort, men det är inte det jag söker i detta fallet.

 

tänkte mer på om jag tex skriver ett artikelnummer i en cell, eller en leveransadress i en annan cell.

vi skickar till olika verkstäder och skriver man första och andra bokstaven så kommer förslag upp som man skrivit in tidigare så att man slipper skriva hela adressen varje gång.

 

förstår du hur jag tänker där?

 

Peter

Det är ju den funktionen som @mbgtmari länkat till.

 

Eller menar du inte själva funktionen utan de data som tidigare använts, innan uppgraderingen från W7 till W10?

 

Tillägg:

Eller kanske detta, fast här vill man stänga av funktionen, om det nu inte är samma som tidigare länk:

https://askleo.com/why-is-chrome-automatically-filling-in-forms/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

ett utdrag från askleo länken du gav mig

 

det är just den funktionen som inte finns kvar längre som jag vill ha tillbaka, 

 

  • Some browsers will show you a list of previously entered values when you start typing. For example, in a name field, as soon as you type the first letter, all values previously entered into that field that begin with the same letter might be displayed for you to select from. Or not.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funktionen i sig är alltså aktiverad i Chrome men inget dyker upp när du börjar skriva i fälten?

Har du fyllt i just de fälten du prövar med efter att du uppdaterade till Windows 10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis, inget dyker upp i fälten, jag får fylla i allt i fälten varje gång nu sen efter uppdateringen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...