Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PS4 Slim 500gb, begagnat bra köp?


AnnaK

Rekommendera Poster

Min son har precis börjat önskar sig ett tv-spel och min kunskap inom området är minst sagt begränsad... Har sett ett PS4 Slim 500gb till salu och undrar om det är ett bra köp? Vad talar för PS4 Slim jämfört med Pro (förutom pris)? Är det gigantisk skillnad? Läste att det endast är skillnad med en 4K-TV vilket jag inte ens vet vad det är ? . Som ni märker är jag inget teknikfreak direkt utan behöver hjälp! Ska vi ens satsa på Playstation eller är det Nintendo switch som "gäller"?

 

Vad kan vara vettigt pris för ett 2-år gammalt PS4 Slim 500gb?

 

Är oerhört tacksam för input här! ? 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-11-17 på 08:17, skrev AnnaK:

Läste att det endast är skillnad med en 4K-TV vilket jag inte ens vet vad det är ? .

Väldig hög upplösning på teven. Det vanliga på en nyare teve är full HD vilket är 1920 x 1080 pixlar, medan 4k är 3840 x 2160 pixlar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ultra-high-definition_television

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Phenomen:

Vill ha Fortnite?
 

ps4 duger. men rekommenerar xbox one istället. lägre priser som andra hand. båda spel och konsoller…

Har faktiskt inte frågat så mkt efter Fortnite, men vet att jag tycker det är olämpligt (kanske jag som är mossig.... ? )
Ok, tack för tips om Xbox. Verkar inte vara någon kompis som har det, skiljer det sig mkt i spelstil mellan konsolerna Xbox och PS4? Dvs om kompisar har det och de spelar ihop, är det då till nackdel att ha en konsol som "ingen annan har"?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...