Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

installera


banji

Rekommendera Poster

Nu behöver jag hjälp igen... när jag vill installera 1 app på datorn så kommer 2 alternativ upp som jag ska välja alltså min surfplatta eller mobil? men jag vill ju installera den på datorn var någonstans lägger jag till den och hur gör jag, har letat snart överallt och försökt men hittar ingenstans....så hjälp tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju ingen app, och vill hämta från Google play eller store men jag ställs hela tiden inför ett val mellan min surfplatta eller mobil för att gå vidare, vill inte ha den där utan på min stationära dator så hur lägger jag till datorn till valen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upprepar Cecilias fråga: Vad är det för app (som finns till mobil och surfplatta men inte till dator)? Ingen kan ju hjälpa dig om hen inte har någon aning om vad det är för sorts program du vill ha i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns tyvärr många appar/program som bara är avsedda för mobil, surfplatta eller annat operativsystem. Kanske därför du inte får fram alternativet att installera i datorn. 

Vissa appar(som t ex Readly)kan ha funnits för dator tidigare men är nu borttagna för den plattformen. 

 

Som tidigare nämnts, berätta gärna vilket program som avses så kan vi lättare hjälpa dig. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt sett kan du inte installera och köra en app från Google Play Store på en PC med Windows.

Dessa är gjorda för Android operativsystem och gäller för mobila sk. smarttelefoner inkl. surfplattor med detta på.

 

Men det finns vägar runt via emulatorer, men är det verkligen detta du vill?

Tech Advisor: How to run Android apps in Windows

 

Men det blir enklare att ge svar som redan påtalats ovan, om du talar om vad eller vilken sk. app du menar och varifrån (gärna länk till appen), samt vilken typ av PC du har med vilket operativsystem på?

Eller har jag missförstått något, så förklara gärna lite mer i detalj.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kompletterar med att det finns videoströmningstjänster som i dator inte kräver annat program än webbläsaren men i mobil och platta hänvisas till en app. 

SvtPlay, Telia play, Netflix, cmore, HBO m f l. Vissa kräver inloggning. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev banji:

Nu behöver jag hjälp igen... när jag vill installera 1 app på datorn så kommer 2 alternativ upp som jag ska välja alltså min surfplatta eller mobil? men jag vill ju installera den på datorn var någonstans lägger jag till den och hur gör jag, har letat snart överallt och försökt men hittar ingenstans....så hjälp tack

 

Vad jag kan se i en av dina andra trådar har du en dator med Windows?

Det går inte att installera en app från Google Play på en dator om den har ett Windows OS. Det är helt enkelt inte möjligt. Därför kommer den inte upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och i inlägget precis ovanför Flyfishermans inlägg hade polken svarat och påpekat samma saker. Så i rättvisans namn ska väl han också få ett gillande;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju program som man behöver installera både på en mobil/surfplatta och en PC för att det ska fungera som avsett.

Ett exempel är MyPhoneExplorer.

Det installeras via Google Play på telefonen/surfplattan.

För att installera på en PC behöver man från PC,n besöka, med webbläsare, tillverkarens hemsida och ladda hem en installationsfil som man sedan installerar på sin PC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...