Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AdwareCleaner


SignIP

Rekommendera Poster

I går dök plötsligt upp en varning för att mitt "aktuella Microsoft Windowssystem är föråldrat och korrupt. Detta gör att dina systemfiler automatiskt raderas.

Var vänlig och följ instruktionerna omedelbart för att åtgärda detta problem och försäkra att ditt system hålls uppdaterat".

Jag fick hjälp genom att googla på "korrupt" Windowsfil och har nu blivit medlem för att kunna ställa en följdfråga efter att jag har använt AdwCleaner, efter råd från Cecilia här på E-forum, för att ta bort skadliga filer. Men i loggfilen står det att 16 skadliga filer var "cleaned" men två "failed". Betyder det att jag har kvar två skadliga filer på min dator?

AdwCleaner[C00].txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till Eforum!

 

Citat

***** [ Firefox URLs ] *****

 

Not Deleted   www2.inbox.com
Not Deleted   search.tb.ask.com

 

Det är inte direkt skadliga filer utan olämpliga inställningar i Firefox.

 

Var Firefox igång när du körde AdwCleaner?

I så fall rensa en gång till med AdwCleaner och se till att alla webbläsare är avstängda under tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna Kontrollpanelen - Program och Funktioner och se efter om Inbox finns där och avinstallera i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev vertpre:

Öppna Kontrollpanelen - Program och Funktioner och se efter om Inbox finns där och avinstallera i så fall.

"Inbox" är väl i detta fall bara en länk och inte ett program?

 

3 timmar sedan, skrev Cecilia:

***** [ Firefox URLs ] *****

 

Not Deleted   www2.inbox.com
Not Deleted   search.tb.ask.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fanns från början även en mapp men den är borttagen:

Citat

Deleted       C:\Users\Bosse\AppData\LocalLow\Inbox Toolbar

 

Gå igenom alla inställningar och tillägg i Firefox för att se om där finns något som har med Inbox eller Ask att göra.

 

Märker du av Inbox eller Ask någonstans när du använder Firefox?

Om du gör det pröva med Malwarebytes Free för Windows också: https://www.malwarebytes.com/

 

Men det kan ibland vara nödvändigt att återställa alla inställningar och ta bort alla tillägg i Firefox, dvs den blir som nyinstallerad, och det gör man genom att i Firefox-menyn välja Hjälp -> Felsökningsinformation -> Återställ firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, skrev Cecilia:

Det fanns från början även en mapp men den är borttagen:

Citat

Deleted       C:\Users\Bosse\AppData\LocalLow\Inbox Toolbar

Det var Inbox Toolbar jag menade i mitt inlägg men missade att den redan var borttagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...