Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Ohn

Routern kopplar bort internet

Rekommendera Poster

När jag försöker ansluta skrivaren trådlöst kopplar routern ifrån internet så var det inte innan jag bytte router byte därför tillbaka till den gamla och nu uppför sig den likadant

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Hur försöker du ansluta skrivaren? Med hjälp av WPS? Är det anslutna datorer som mister sin internetanslutning?

Försöker du ansluta skrivaren med hjälp av WPS kan du slå ut WPA2/PSK nyckeln för de anslutna datorerna.

Jag stänger alltid av WPS i mina routrar när jag konfigurerar en ny router första gången.

/ Jari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är bara datorn som tappar sin internet anslutning Hur vet jag att WPS har slagit i från WPA2/PSK trycker jag och släpper informationsknappen tänds alla lysdioder utom WPS dioden och trycker jag på WPS knappen händer ingenting synligt i alla fall

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, skrev Cecilia:

Vad är det för router och vad är det du kallar för informationsknapp?

Gissar att det gäller en "Telia-gateway" som har en knapp som egentligen bara tänder upp lysdiodindikeringarna.

4 timmar sedan, skrev Ohn:

Det är bara datorn som tappar sin internet anslutning

Någon adresskonflikt?

Är datorns nätverksinställningar, egenskaper för nätverkskortet, satt att erhålla DHCP från routern?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är en Technicolur TG799vac Med i knappen menar jag knappen längst till höger som det står i på

Att ansluta skrivaren trådlöst var det inga problem behövde inte göra någonting allt skötte sig automatiskt men när jag bytte router började problem har provat med att gå tillbaka till den gamla routern med då blev det samma problem med den gamla som med den nya

Jag får upp skrivaren på nätverks och inernetinställningar där det frågas efter en PIN.kod eller säkerhetsnyckelSe bifogad bild Var hittar jag dessa koder Har provat med routern access och wifi kod ingen fungerar2018-11-14.thumb.png.272c680f1ec31f257d8bb46bc90c37bb.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Säkerhetsnyckel lär vara samma som krypteringsnyckel, alltså "lösenordet" till det trådlösa nätverket som antingen Telia har lagt in i routern (och då brukar det stå på en etikett under routern) eller som du själv har skrivit in i routerns inställningar (och sedan skrivit in i datorn för att den skulle kunna ansluta till routern).

Har du klickat på texten om "säkerhetsnyckel" innan du försöker skriva in den?

Vad händer exakt när du skriver in nyckeln?

Här står det vad lysdioder och knappar på routern betyder: https://www.telia.se/privat/support/info/tradlosa-routerns-lampor-tg799vac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu