Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Rocky.1

W10 uppdatering till 1809?

Rekommendera Poster

Hej!

Har precis uppdaterat med Windows update och får bara 2 uppdateringar till version 1803. Är det fortfarande några buggar i version 1809, eller är det säkert att ladda ner 1809 utanför Windows update?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är problem med 1809 och nej det är inte säkert att stoppa in 1809 just nu.

Min (och andras) rekommendation är att fördröja detta nån månad.

Det har varit samma visa med i princip varenda större uppgradering ända sedan Windows 10 kom ut, så låt Microsoft sortera ut och lösa dom värsta problemen innan man försöker sig på en installation av ver. 1809

Computer World: Microsoft Patch Alert: October’s been a nightmare

Personligen har jag fördröjt det 60-dagar om jag kommer i håg rätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, skrev vertpre:

Ett rykte säger att 1809 kanske kommer att finnas tillgängligt imorgon igen. Jag kommer i vilket fall inte att installera den.

https://news.softpedia.com/news/microsoft-might-re-release-windows-10-version-1809-tomorrow-523727.shtml

Fegis, jag misstänker att det kommer vara en av de mest vältestade releaserna som Microsoft gett ut på sista tiden nu så det kommer nog gå bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har haft den (1809) installerad på 3 datorer sedan den 5 oktober, utan att råka ut för några överraskningar. /bgjo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På 2018-11-12 på 22:04, skrev vertpre:

Ett rykte säger att 1809 kanske kommer att finnas tillgängligt imorgon igen.

Det stämde bra det för Microsoft började skicka ut October 2018 Update igen för några timmar sen. Än så länge är det bara för dem som aktivt söker efter uppdateringar i Windows eller som hämtar den från Microsofts webbsidor som får uppdateringen men så fort som det är bekräftat att ingen av dem drabbas av att filer försvinner kommer uppdateringen att skickas ut via Windows Update, dock som vanligt utspritt under ett par månader.

Om du söker efter uppdateringar men trots det inte får reda på att oktober-uppdateringen finns beror det på att det är något i datorn som inte är helt kompatibelt.

Källa: https://blogs.windows.com/windowsexperience/2018/11/13/resuming-the-rollout-of-the-windows-10-october-2018-update/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

NH: Problemen med Windows 10 1809 fortsätter – Media Player trasig

Citat

Oktober-uppdateringen för Windows 10 har ställt till en rad problem hos operativsystemet. Nu har Microsoft bekräftat en ny uppsättning problem med uppdateringen, bland annat en som sätter käppar i hjulet för Windows Media Player.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu