Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är Samsung Cloud?


banji

Rekommendera Poster

Ändringar]     Kan någon förklara för mig vad Samsung Cloud är känner mig osäker och rädd att allt mitt innehåll kommer att försvinna efter dessa ändringar eller har jag missuppfattat det hela?:unsure:

3.9 Samsung kan oåterkalleligen komma att radera alla dina data om du inte har använt Samsung Cloud-tjänsterna på mer än tolv (12) månader. Observera även att om du inte använder data i någon av de specifika innehållskategorierna i Samsung Cloud, som t.ex. kontakter, kalendrar, foton, videor, tangentbordsinformation osv., på mer än tolv månader, kommer respektive innehållskategori och tillhörande information att raderas och du kommer inte längre kunna återfå dessa data. Samsung skickar ett meddelande 30 dagar innan dina data raderas. I denna bestämmelse innebär “använda” eller “använt” att man bereder sig åtkomst till, laddar upp eller laddar ned data från Samsung Cloud-tjänster. Denna paragraf 9 i avsnitt 3 gäller inte för användare som betalar för tjänsten.

3.10 Om någon av dina enheter inte har säkerhetskopierats till Samsung Cloud på över ett år förbehåller Samsung sig rätten att radera alla säkerhetskopior för den aktuella enheten. Observera att säkerhetskopian kan innehålla samtalslistor, textmeddelanden/multimediemeddelanden, data om appinstallationspaket, appinställningar, musik- och dokumentfiler, röstinspelningar och information om enhetsinställningar. Samsung meddelar dig vilket datum säkerhetskopian går ut. Du ansvarar helt för att säkerhetskopiera och lagra ditt innehåll eller information före utgångsdatumet för att undvika att ditt innehåll går förlorat. Samsung ansvarar inte för någon förlust som sker på grund av att du inte har säkerhetskopierat eller lagrat ditt innehåll och/eller data.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Cecilia changed the title to Vad är Samsung Cloud?

Känner inte till just Samsung Cloud, men man ser ut att använda ett upplägg likt flera molnlagringstjänster på marknaden för gratis lagring. Dvs. är man inaktiv under en viss angiven period så kommer det man lagrat i aktuellt moln att tas bort från just aktuellt moln. Har du däremot allt lagrat enbart i fysisk enhet så berörs du inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, skrev Thirteen:

Känner inte till just Samsung Cloud, men man ser ut att använda ett upplägg likt flera molnlagringstjänster på marknaden för gratis lagring. Dvs. är man inaktiv under en viss angiven period så kommer det man lagrat i aktuellt moln att tas bort från just aktuellt moln. Har du däremot allt lagrat enbart i fysisk enhet så berörs du inte.

 

Tack, känner mig lite lugnare    är inte så insatt i alla konstiga datatermer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan… Är det en mobil det rör sig om och man vet med sig att man har en förmåga att lätt råka tappa bort sin mobil. Ja, då är en molnlagringstjänst av något slag ett jätte bra komplement!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, skrev Thirteen:

Å andra sidan… Är det en mobil det rör sig om och man vet med sig att man har en förmåga att lätt råka tappa bort sin mobil. Ja, då är en molnlagringstjänst av något slag ett jätte bra komplement!

 

Nej det gällde min surfplatta

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-11-12 på 21:27, skrev Phenomen:

Säkert en uppkopplad Raspberry Pi i Samsungs kontorskällare :)

Eller så ha man köpt tjänsten av Amazon....

Så Samsung hänger med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...