Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte anslutna skrivaren trådlöst


Ohn

Rekommendera Poster

Jag har fått en ny router från Telia TG799vac och det går inte att ansluta min HP Deskjet 2630 Den blå wifi lampan på skrivaren blinkar hela tiden Går jag in på datorn nätverks och internet inställning så finns skrivaren där Klickar jag på "Anslut" så frågas det efter en 8 siffrig kod som ska finnas på en lapp på  routern men någon sådan lapp finns inte och enligt Telia så har dom ingen sådan kod ett altnativ till pin koden ska var en säkerhetsnyckel var hittar jag en sådan, har provat både med routerns accesskey och lösenord inget av dessa fungerar När jag skrivit något av dessa tydligen felaktiga koder och klickar på fortsätt kopplas internet bort och får svaret felaktig säkerhetskod 

Den gamla routern var en TG799TSvn var det aldrig något problem att ansluta skrivaren trådlöst

Vad gör jag 1434281474_nyarouterninstllningar.thumb.PNG.6aefbe9a7f93c5d8e3e0d0cbf78e4e52.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck en gång på routerns WPS-knapp.Dess WPS-lampa börjar blinka orange. Innan två minuter gått trycker du på och håller ner skrivarens wifi-knapp i tre sekunder. Skrivarens powerlampa och wifi-lampa ska då blinka simultant. När de etablerat kontakt upphör blinkningen. Skrivarens wifi-lampa ska då lysa med konstant sken. Nu kan du lägga till skrivaren i datorn på sedvanligt sätt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...