Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nödrop! Behöver julklapp till lilltjejen. (Fixat)


DePhaz

Rekommendera Poster

Dagens nödrop!

Jag hade en plan. Jag tänkte köpa ett gosedjur till en liten tjej (inte mitt barn men i alla fall) och varför inte då ett sådant här:  https://gemmas.se/shop/my-little-pony-fluttershy-2697p.html ? Problemet är att de inte är säkra på om det kommer in i lager innan jul. Behöver nu veta om dessa säljs någon annanstans För barn under 3 år!! MLP gosedjur finns det många men inte alla passar någon som fyller år för första gången efter nyår. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag tänker tillbaka på tiden med småbarn skulle jag föredra att en ettåring får ett gosedjur som tål att stoppas i mun, tappas i vatten och lera ute och allt annat de kan hitta på, dvs man vill kunna köra det i tvättmaskinen för annars blir det mest en leksak som står på en hylla tills barnet fyllt tre. Ett barn som inte ens fyllt ett år har ju inte heller någon uppfattning om vad som är gulligt eller fult., eller för den delen vad ett gosedjur föreställer över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter nästan lite otroligt att de inte skulle kunna se färger.

 

Men åter till ämnet: Var just inne på Bamba.se och de har både Disney, Bamse och en massa andra kända figurer men inte en enda MLP. (Nu blir jag besviken på er Hasbro). Använde då filter från 0-3 år. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev DePhaz:

Låter nästan lite otroligt att de inte skulle kunna se färger.

Jodå, de ser färger när de närmar sig ett år, men har svårt med nyanser utan det är grundfärgerna ungefär som gäller (som legoklossar och Bamse med kraftigt blå byxor med gula knappar (om jag minns rätt)), ljusrosa kan nog i stor utsträckning uppfattas som vitt. När barn i den åldern får möjlighet att välja själva brukar det ofta bli starka färger och kraftiga kontraster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket intressant ☺️. Jag lyckades hitta rätt mjukisdjur: på Amazon.de! 13.99€ och det blir väl lite frakt. Lämplig från 0 år. Ska beställa där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...