Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
kiwi01

Byta minneskort i mobil

Rekommendera Poster

Jag har en Samsung Galaxy J7 med 16GB minneskort som behöver ett större.. Har rensat så gått det går, men nu är det en programvaruuppdatering på ingång som troligen inte får plats, så det är väl bäst att sätta i ett kort (32GB) med mer plats först.

Men... jag förstår ju inte hur jag för över allt som är sparat på det nuvarande kortet till det nya. 

Eller ska jag ha båda korten i var sitt fack samtidigt? 

Så här ser det ut på bilden

Skärmklipp 2018-11-08 14.00.27.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En del android telefoner kan ju använda sig av usb-minnen, om din klarar av det har jag inte hittat någon bekräftelse på. Men om det går så skulle du kunna skaffa en sån här https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbehor/minneskort-lasare/usb-minnen/sandisk-ultra-dual-3-0-usb-minne-med-usb-c-32-gb-p97207 och på så vi kopiera över dina filer till usb, byta minneskort och sen kopiera tillbaka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man kan också överföra kortets innehåll till dator via USB (ingen adapter behövs), byta kort och sen föra tillbaka innehållet till nya kortet. 

När det gäller program/system-uppdateringar så lagras dessa på det interna minnet i telefonen så det spelar inte roll hur stort extra-kort du har i det läget. 

Redigerad av Mr Andersson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag i alla fall skaffat USB:t ovan och tror att det ska funka. Så det jag för över är bara det jag har lagt till själv, huvudsakligen foton då. Innebär det här att bilderna även stannar kvar på det nuvarande kortet (kan vara bra), så det är är egentligen samma som att göra backup i en vanlig dator?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu