Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Drivrutiner för Dell Windows 10


kiwi01

Rekommendera Poster

Jag har aldrig tänkt på att kolla om det finns nya drivrutiner för min Dell-dator, jag trodde att det sker automatiskt.

Nu hittade jag inte Dells supportpanel (den tycks ha försvunnit) så jag gick in på webbsidan och hittade denna förteckning, se bilaga.

Är det tänkt att jag ska la ladda ner/installera alla dessa (utom den för 2-bitars), eller kanske bara kolla om det behövs? Börja med den äldsta?
Endast den som daterad 20 juni 2018  nämns som brådskande.

Eller?

Skärmklipp 2018-11-08 12.47.51.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning är att den som heter Dell Update ... är ett uppdateringsprogram som hjälper dig att kolla vad som behöver uppdateras i datorn. Det borde framgå mer om du klickar på namnet och/eller triangeln framför namnet.

 

Trådrubriken är tänkt att vara "Drivrutiner för ..." väl?

Först trodde jag att datorn dog efter att du hade installerat någon drivrutin.

Jag tror du kan ändra rubriken om du klickar på rubriken och sen håller musknappen nere en stund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick in den vägen och lät dem analysera systemet för att hitta uppdateringar, en hittades men installationen misslyckades.

Hämta och installera drivrutiner

Drivrutinsuppdateringar hittades

Hämtningen har slutförts

 Installationen misslyckades

Följande filer kunde inte installeras vid detta tillfälle:

Seriell ATA| Intel Rapid Storage Technology Driver and Management Console

Jag verkar dock ha Intel Rapid Store installerad i maj i år dock inte samma version. 

Jag tror att jag struntar i detta tills vidare då jag inte upplever något direkt problem som kan knytas till detta. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, skrev kiwi01:

Jag verkar dock ha Intel Rapid Store installerad i maj i år dock inte samma version. 

Finns " Seriell ATA Intel Rapid ..." med i listan som du visar en del av i trådstarten?

I så fall kan du ju pröva med att installera den drivrutinen själv.

 

Vad är "Digital Delivery" som finns med i listan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Laso:

Har du testat att använda denna sida för att se om du har några nyare drivisar till din Dell-dator?

 

https://www.dell.com/support/home/se/sv/sebsdt1

Ja, körde maskinvarutest där och valde sedan Drivrutiner och hämtningsbara filer i vänstermenyn, det listan som skickade in här överst som då kommer upp.

Skärmklipp 2018-11-08 17.06.58.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Finns " Seriell ATA Intel Rapid ..." med i listan som du visar en del av i trådstarten?

I så fall kan du ju pröva med att installera den drivrutinen själv.

 

Vad är "Digital Delivery" som finns med i listan?

Seriell ATA ... finns inte med.

 

Vad Dell Digital Delivery Application är kan jag inte närmare förklara, men jag ser att jag in min programlista har ursprungsversionen från 2014-08. Den som nu finns på listan är från 19 oktober 2018 och sägs vara prioriterad. Så den kanske jag ska köra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så har jag försökt installera Support Assist (som står på den blå applikationen) genom att jag bekräftar att jag vill ersätta den gamla applikationen, men installationen misslyckades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, skrev kiwi01:

Vad Dell Digital Delivery Application är kan jag inte närmare förklara, men jag ser att jag in min programlista har ursprungsversionen från 2014-08. Den som nu finns på listan är från 19 oktober 2018 och sägs vara prioriterad. Så den kanske jag ska köra?

Uppdateringen verkar vara viktig för enligt https://www.dell.com/support/home/se/sv/sebsdt1/drivers/driversdetails?driverId=C3JKT  fixar den ett säkerhetsproblem.

 

6 minuter sedan, skrev kiwi01:

Och så har jag försökt installera Support Assist (som står på den blå applikationen) genom att jag bekräftar att jag vill ersätta den gamla applikationen, men installationen misslyckades.

Går det bättre om du först avinstallerar SupportAssist och sen hämtar den här: https://www.dell.com/learn/se/sv/sebsdt1/services/support-assist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har uppdaterat Digital Delivery Application och det gick utan problem.

Lyckades också med ny version av Dell Support Assist genom att avinstallera den gamla, som Cecilia sa. Jag har installationsfilen och jag hittar programmet också i programlistan. Men fortfarande finns den inte under startmenyn. Har dock "pinnat" det i aktivitetsfältet. Få se om det sitter kvar efter omstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • kiwi01 changed the title to Drivrutiner för Dell Windows 10

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...