Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Råkat flytta "Bilder" till D:


Belle

Rekommendera Poster

Jag skulle flytta lagringen av filerna Bilder, Dokument, Hämtade filer, Filmer, Musik, Skrivbord vid nyinstallation till min D-disk  som har större utrymme,

och råkade skriva fel på katalogen Bilder så den hamnade i D: i roten, och inte i D:\Bilder som jag avsåg. Allt annat blev riktigt.

Nu kan jag inte flytta katalogen Bilder till rätt ställe, utan får då ett meddelande om att det inte går av någon anledning.

Kan någon snäll människa hjälpa mig hur jag flyttar den katalogen till rätt ställe så det blir rätt i registret, så vore jag ytterst tacksam.

Tack på förhand 

/Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade detta:

Citat

If you’ve inadvertently moved a special folder to the drive’s root and want to restore back to the original location, don’t use the Restore Default button. You’ll have to edit the registry and fix the shell folder path manually.

på sidan https://www.winhelponline.com/blog/do-not-move-special-folders-to-the-root-drive/ och sen följer en beskrivning av hur man gör det.

Visserligen skrivet för Windows Vista men det är väldigt lite som är ändrat i mapphantering sen dess så det borde fortfarande fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...