Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söker app för påminnelser


Novisan

Rekommendera Poster

Finns det någon app man kan installera där jag skriver in tex frisör på ett visst datum och sen poppar den upp på första sidan som en påminnelse.

I mobilen har jag kalender där jag kan anteckna  men den poppar inte upp automatiskt så jag måste kolla av den varje dag.

 

 

 

Mobil: Samsung Galaxy S5 - Android.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det innebär väl bara att jag får ett enklare knapptryck att nå kalendern.

Finns det ingen som poppar upp per automatik då det finns något inlagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det poppar automatiskt upp inskrivna påminnelser från mobilens egna kalender med både med blinkningar, ljud och en ruta på min mobil med Android 8.0.

Kanske behövs bara lite justeringar i inställningarna i kalendern. Vad har du för mobil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, skrev Lighthouse2:

Vad har du för mobil?

Det står i trådstarten:

2 timmar sedan, skrev Novisan:

Mobil: Samsung Galaxy S5 - Android.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, man behöver ju tillåta aviseringar.

En widget på en skärm visar kalenderhändelser direkt. Man behöver alltså inte klicka sig in till kalendern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det länge sedan jag använde androidmobil, men i iPhone så läggar jag in händelsen i kalendern. Klickar sedan på händelsen och lägger till påminnelse. Då kan man få pling i mobilen när man önskar och även via  mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns flera olika sätt

Som sagts, kalender. Finns oftast med i telefonen en från tillverkaren. Google har en som kopplas till ditt gmail-konto, outlook har en.

Google Keep är en annan typ av app där du kan bli påmind en viss dag eller en viss plats om något.

 

men det du kan behöva göra med din kalender är att se över

1: Får den ge aviseringar och då vilka.

2: Dina kalenderhändelser, är det inställt i dessa att de ska avisera x antal timmar, dagar framför?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju en uppsjö av diverse "reminders" men är det händelser man lagt in i kalendern tycker jag att det känns onödigt att dessutom manuellt lägga in samma händelse en gång till i en annan App. Då gäller det att komma ihåg det också.

Tror de andra håller med och det är därför vi tjatar om att om möjligt utöka de funktioner som redan finns tillgänglig i mobilen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  Jag visste inte att den fungerade som popup så det är därför jag frågar. Jag testar nu den som finn i mobilen och hoppas det går bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...