Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Solspindeln

Flytta HTML Mappar

Rekommendera Poster

När jag laddat ner en hel sida som ett HTML-dokument, i en "nerladdningsmapp" på skrivbordet och sen ska flytta den till den mapp där ska vara så flyttas "HTML-innehållet" och själva mappen blir kvar, i "nerladdningsmappen". Det kommer ett meddelande om att Objektet ej kunde hittas och en knapp Försök igen. Klickar jag på den så hoppar mappen över dit den ska.

Vad att göra så att Hela paketet håller ihop, och följer med tillsammans?

W7 Pro - Firefox Qantum 63.0  32bit

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Kanske inte är ett direkt svar på frågan, men kanske ett tips att testa.

Har du kikat på detta:

Mozilla: Examine and edit HTML

Mozilla Firefox: How to save a web page

Ett tillägg: FireFox Add-ons: Save Page WE https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/save-page-we/

Men en fråga: Firefox Qantum är ju ett år gammal, så varför ställa frågor om detta nu?

Eller kör du med Developer Edition av Firefox Quantum ja den är t.o.m. äldre?

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, men Qantum 63.0.(1.) nu... är väl den "senaste", och lämpligaste att använda för mig i W7 Pro 32bit?

Finns det bättre?

Problemet med HTML är bara att det inte hänger ihop, men extra klicket löser det.

Efter min "justeringar" så får jag leva med det

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Javisst att köra med senaste FF fungerar naturligtvis bra även i Windows 7 (oavsett bit version, programmet är ju i 32-bitar) men detta förstår jag inte riktigt.:

Citat

Problemet med HTML är bara att det inte hänger ihop, men extra klicket löser det.

Efter min "justeringar" så får jag leva med det

Vad är det för problem med HTML och hur "justerar" du det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag spar ner hela webbsidan fullständigt, i Arkiv - Spara som som landar i "Nerladdningsmappen" på skrivbordet (det blir 1 fil och en mapp).

Sen när jag ska flytta den till "HTML-mappen" så stannar själva mappen kvar i "Nerladdningsmappen" medans den med Firefox loggan går över. Kan alltså markera alla och flytta, men alla "mapparna" blir kvar. Som sen måste flyttas en och en, eftersom "Objektet inte kunde hittas" men hittas efter "försök igen", på var och en.

...."justeringarna" är min klåfingrighet i register och andra ställen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När man sparar en hel webbsida brukar man få en .html-fil och en mapp med samma namn. När jag vill flytta det så brukar jag markera både .html-fil och mappen och sen flytta dem som ett paket i Utforskaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Hej Cecilia,

samma här, jag markerar båda, men mappen blir kvar i "nerladdningsmappen".

Den här rutan kommer upp, och när jag klickar på försök igen så hoppar den dit där den ska vara.

Det hjälper inte att markera: -gör detta för alla aktuella objekt- utan varje mapp ska ha ett eget klick.

Så summan blir att jag får trycka Enter eller Vänsterklicka, på alla mappar, båda sätten fungerar.

Ingen Big Deal, men ibland kan det vara ett gäng som ska flyttas, och eftersom den fungerade förut,

blev jag lite bortskämd.

HTML-trassel.png

Redigerad av Solspindeln

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, men inte medvetet, utan det "måste" ha skett under någon extrem reningscermoni, när jag kör en 3-4

Reningsprogram på högsta växeln, efter varandra (sker väl 3ggr/månad). Alla hittar nåt skrymsle att gräva i.

Det är väl lite överdrivet, men gjort så i flera år, men markerade inte när HTML-problemet dök upp.

Det är jú ett oprioriterat problem, så det går Bra ändå.

Tänkte bara om nån hade nån qvick-fix.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det kan stämma, min "tumme" med "Data Gudarna" gör att de låter mig hållas.

Just detta med "Mapp-problemet" är i sak, en mer bekvämlighetsfråga.

Det är min fasta övertygelse att den mentala inställningen till "objektet" i fråga, spelar STOR roll om det ska jäklas mycket eller lite, haft samma FLYT med övrig utrustning, typ: Bilar, Elektriska maskiner osv.

Ibland åker jag på en prövning, äntligen lärt mig att ta det lugnt... det löser sig enkelt.

Knepet, är att för mig så är Allt en Unik Individ.

Jag är DJUPT TACKSAM.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu