-
Liknande Innehåll
-
Av Tomas E
Varje gång jag öppnar Chrome så ligger flikar från senaste sessionen kvar. Har bestämt för mig att det inte varit så tidigare. Var ändrar man så att man slipper detta? Jag vill enbart ha den flik som är inställd att öppnas vid start, i mitt fall en flik med Speed Dial 2 genvägar. Som det är nu ser det mer ut som en blandning av inställningsalternativet "Fortsätt där du slutade" och "Öppna sidan Ny flik". Som synes är alternativ 1 inställt.
-
Av JohanSnes
Jag har med stort intresse läst det test och den informationen om VPN-tunnlar som publicerades den 7 oktober i år . Jag har dock en liten fråga som jag hoppas att jag får svar på. Om jag inte minns fel läste jag en notis för några år sedan, eller om det var en artikel, att det finns något som heter IPV6, och att nätverksoperatören eller någon utomstående, genom att gå in genom IPV6 kan lyssna av och spåra en persons nätverksaktiviteter, även om man har en VPN-tjänst och att nätverksoperatören kan spara loggar genom den information som man får genom IPV6. Vilket i praktiken innebär att man inte är anonym på nätet eftersom denna bakväg rundar VPN-tunnlarna. Stämmer detta? eller har jag missuppfattat? Jag har också för mig att det stod tips i artikeln som jag läste, hur man gjorde för att stänga av IVP6. -
Av TomasE
När jag vill följa en väg med hjälp av t ex Google Maps eller andra liknande kartor följer inte min position med i realtid.
Det verkar som att det är en fördröjning på olika lång tid, ibland mer än en timme och ibland några minuter.
Vad kan det bero på? Hur kan jag gå tillväga för att ev lösa problemet?
Jag har en iPhone 6, 64GB varav 37 ledigt samt programversion 12.3.1.
-
Av jonathanh
Hej!
Jag undrar om det är någon som vet om ett program där man kan se vad som behöver optimeras på en hemsida?
Som exempel SEO, storleksförminskning av bilder och optimering av CSS, JavaScript och html.
Jag har hittat ett tillägg till Firefox och ett till Chrome men den kollar bara på sidan som är aktiv.
Det skulle vara bra om man kunde hitta något program eller en hemsida som kollar genom
alla sidor finns på hemsidan. Här nedan är länkar till tilläggen som jag fann väldigt användbara.
Firefox:
Axe Developer Tools
Chrome:
Lighthouse
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
Obesvarade ämnen
-
Nya ämnen
-
Aktuella jobb
- NätverksteknikerÅre (Kommun), Jämtland
- Trainee – Systemutvecklare på Polisens IT-avdelning, placering i StockholmStockholm (Län)
- Tjänsteansvarig Infra-ITSödertälje (Kommun), Stockholm
- Trainee – Systemutvecklare på Polisens IT-avdelning, placering i NorrköpingNorrköping (Kommun), Östergötland
- Tjänsteansvarig Användarnära ITSödertälje (Kommun), Stockholm
- Nätverkstekniker