Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vill ändra bakgrundsfärg i Windows utforskare


pajjen

Rekommendera Poster

Går det att ändra bakgrundsfärg i utforskaren i W10? Helst utan att behöva installera någon plug-in.
 

Jag håller på en hel del med fotoredigering. I det programmet är användargränssnittet mörkt för att inte blända och försämra mörkerseendet, alltså förmågan att se detaljer i mörka bildpartier. Men då och då måste jag ut i utforskaren med sin bländande vita bakgrund ... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Windows version 1809 finns alternativet svart bakgrund för utforskaren om du är villig att uppdatera. Du behöver kanske ladda ner 1809 till ett USB minne om det inte finns tillgängligt via Windows Update. Föreslår att du gör en backup först om du skulle få problem med 1809.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QtTabBar
Nu har jag testat QtTabBar. Tyvärr kan jag inte få mörk bakgrund mer än partiellt. Dessutom nonchaleras de välavvägda kolumnbredder jag tidigare ställt in i Utforskaren - och de går inte att återställa med mindre än att jag avinstallerar QtTabBar!

Frånsett detta, så är det en mycket avancera plug-in vad gäller inställningsmöjligheter och extra funktioner i Utforskaren. Och huvudgrejen är förstås att man kan ha flikar (tabs) i Utforskaren, på samma sätt som i t.ex en webbläsare.

Windows 1809-update
Ja, det mörka (det är inte svart) Utforskar-temat ser mycket lovande ut. Hittade en bild på reddit.com som jag bifogar.

Men man bör nog ligga lågt ett tag, innan man installerar den uppdateringen ... :blush:
 

Windows 1809 - Brings Dark theme to File Explorer!_proc.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvisso kan du också ändra till totalt svart bakgrund, liksom i gamla Windowsversioner med ett registerhack:

https://www.makeuseof.com/tag/5-dark-themes-windows-10/

 

Du kan också prova detta:

Start > Inställningar (lilla kugghjulet) > Hjälpmedel =>

Bildskärm 

Färgfilter - där har du många inställningar om du kikar runt.

Högkontrast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...