Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nödrop! Dator sökes! Läs hela texten!


DePhaz

Rekommendera Poster

Jag hade en plan. Jag skulle år 2018 bygga mig en dator för att få bättre fart på mitt gamla Sims 2 spel. Köpte komponenter av en firma i Piteå som lovade att det skulle fungera. OS levererade de däremot inte.

 

Byggde ihop och skulle bara låta en kollega installera men firman som sålde USB minnet med operativet har tydligen inga ordentliga licensnycklar. Det går inte att registrera. 

 

Och Windows 7 fungerar inte på mitt moderkort fast jag beställt ett som skulle passa med detta OS. Ett nytt moderkort behövdes och det hade kollegan. Och han fick alla USB portar att fungera. Men grafiken fungerar inte så nu fick han ta ett eget kort och sätta in i burken. 

 

Så nu är frågan innan jag slänger ut 3K på ett eget grafikkort: Finns det år 2018 någon E-forumist som sitter på en dator med Windows 7 som har bra prestanda nog att dra runt Sims 2+3 utan några problem? En bra, stabil dator med prestanda, ingen gamingrigg för flera tusen? Någon? Är så trött på allt strul nu så jag ger upp den här skiten. Är det någon som har en dator så skicka ett PM. 

 

God kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att jag läst på MTS (Modthesims.info) att många har problem med The Sims 2 under win 8/10. Spelet går att köra under allt från win 98- win 7 utan svårighet men sedan får man börja lura spelmotorn och ha sig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en någorlunda kraftfull dator också så att det skulle kunna gå att köra en virtuell maskin i den?

Om du då har en installationsskiva och licens för någon ändå äldre Windows så skulle du kunna pröva om det går att köra Sims 2 i den virtuella maskinen efter installation av den gamla Windows-versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tusan också....att vi inte tänkte på virituell maskin...Det är ju en jättebra ide. Tyvärr äger jag bara två versioner av Windows. 98 på CD och Win 7 Starter på CD. Men det är ett bra förslag. Kollegan påstår att datorn ska fungera nu men jag tvivlar. Vi får se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...