Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Revo Uninstaller


Hans  Peter

Rekommendera Poster

Jag använder sen ganska länge REVO Uninstaller och av det kan man då dra slutsatsen att jag har varit nöjd med det (till nu). Upptäckte häromdagen när jag skulle nyttja Help-filen (som är pdf-baserad och ligger på nätet) att det inte hände något. Istället slutade min Acrobat Reader att fungera helt. Vid kontakt med programmakarna tycktes det vara ett känt fenomen. Deras lösning på problemet var att i Acrobat Reader avlägsna ett par val som hade med Acrobat Readers säkerhet att göra,  - eller att byta till en annan pdf-läsare.

Finns det någon som har en åsikt om detta?

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det faktum att Acrobat Reader istort sett är referensimplementationen av en pdf-läsare och revo har misslyckats göra en fil som fungerar med den är ju nästan imponerande.

 

Fast hur ofta behöver du avinstallera program då du känner att du måste ha ett extra program för avinstallation egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pdf-dokument går ganska bra att läsa med Edge och nyare Word m fl. Du kan ju behålla Acrobat Reader och bara läsa Revos pdf med t ex Edge om det går. Då slipper du säkerhetsändringarna i Reader. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt, men nu är det så att det är länken inifrån programmet so strular. Det går alldeles utmärkt att läsa hjälpen med Adobe om man går direkt ut på nätet.

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag lägga detta ämne till handlingarna. I en update häromdagen var problemet löst.

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det löst sig, men måste ändå fråga: varför ens använda REVO Uninstaller, är det något särskilt skäl till detta?

Och vad var det som löste det?

 

För mig personligen har jag nog aldrig använt vad jag kan komma på en 3: parts avinstallerare och som dessutom i sig betyder ökade risker.

Adobe Reader är inte rot-orsaken till problemet som jag ser det.
Jag har använt detta i alla år och framhärdar (trots att en del kan tycka andra är bättre, det är individuellt) Adobe är trots allt dom som uppfann PDF-formatet och jag gillar skarpt dess pdf-läsare liksom den professionella varianten Adobe Acrobat Pro som jag också använder.

 

I dom flesta fall när ett sk. pdf- dokument inte kan läsas av korrekt av gratis Adobe PDF-Reader, så följer det inte den standard (finns flera faktiskt) som alla är satta av Adobe och att vissa andra pdf-läsare då kan tyckas vara bättre är inte riktigt korrekt med detta i avseende.

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående REVO Uninstaller, så har den fördelen, att den letar upp skräpfiler som många program lämnar efter sig.

Vad använder du Flyfisherman?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingenting egentligen.

Vilka skräpfiler? Ja det är naturligtvis så att många program lämnar efter sig en hel massa sådana efter avinstallation (irriterande naturligtvis), men är det ett problem egentligen? I regel tar dessa bara upp några få MB och inget att bry sig om.

Dessa slöar heller inte ned systemet och likaså med alla rester i Registret: det påverkar absolut ingenting märkbart!
Det är en myt. Jag använder således heller inte något sk. registerstädnings-program, ty dessa kan ofta ställa till mer trubbel än dom utlovar att fixa, så mitt råd är att aldrig använda sådana.

 

Jag har denna uppsättning av diskar på min maskin, med mycket många program och spel, musik, video och bilder, Cad etc:

1137607474_Minadiskar.PNG.72fffb73ec594c96ccd7d6998faafcc2.PNG

 

Och det enda jag nån gång ibland använder för att rensa min primära systemdisk är Windows inbyggda '"Diskrensingsverktyg".

Du kan klicka Start > skriv bara rakt av disk > i listan som kommer upp så högerklickar du på 'Diskrensning'  och välj att köra som Administratör > bocka i alla rutor utom miniatyrer > klicka på fliken 'Fler alternativ" >  nedre delen 'Systemåterställning och skuggkopior' klicka 'Rensa' > nytt fönster 'Vill du ta bort alla återställningspunkter' klicka 'Ta bort'

Exempel:

 

Diskrensning _1.PNG

Diskrensning _2.PNG

Diskrensning åteställningspunkter _3.PNG

 

Diskrensning3.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UJ! Det där var som ett Varuhus i jämförelse med min kiosk!!!

Jag har REVO och CCleaner med utökning av CCEnhancer.

Kör även PrivaZer och Eacy Cleaner då och då, och det är väl där det skruvat till sig med HTML:n som jag får klicka 2 ggr. för att flytta.

Är MYCKET NÖJD annars måste jag säga, Allt rullar Bra och fort trots mina besök i Registret.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 3 st. SSD varav en sk. M.2 och på inga av dessa har jag bilder, filmer etc.i huvudsak program installerade, förutom vissa undantag för CAD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en intressant diskussion. Den besvarade med råge frågan jag ställde inledningsvis:

Finns det någon som har en åsikt om detta?

 

Reco Uninstaller använder jag av födsel och ohejdad vana (och kanske slentrian) men är ändå nöjd med det. Vill inte sticka under stol med att jag också nyttjar Windows diskrensning då och då (innan jag gör en hel backup då och då istället för inkrementella backupper). Flyfishermens fråga om vad som löste mitt ursprungliga problem vet jag inte riktigt svaret på. Jag antar att teamet bakom Revo tog intryck av mina påpekanden eftersom problemet i den nyligen utsända uppdateringen var löst.

 

Tack alla för er medverkan.

 

/hans peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Anledningen glömde jag att säga: pga. att en SSD (av bra prestanda) är så mycket snabbare än en hårddisk, men samtidigt så mycket dyrare krona/MB så lämpar sig sådana bäst för att ha operativsystem,  program och spel installerade på (laddtiderna minskar rejält och överlag snabbare), medan en hårddisk med ofta betydligt mer utrymme lämpar sig bäst att ha sina bilder, musik och filmer på och samtidigt inte har samma krav på snabba filöverföringar vid laddning och skrivning.

I vissa undantag har jag även sådant på SSD tex. vid renderingar i Adobe Premiere eller i Photoshop (scratch disk), vilket jag numera direkt ser en avsevärd skillnad på i hastighet - dock ej på samma disk som programmet är installerat på!

 

Skrivning och läsning kan inte ske samtidigt på en och samma disk, däremot kan läsning från en disk och skrivning till en fysiskt annan disk ske i princip samtidigt. Detta ger ökad prestanda totalt, oavsett SSD:er eller hårddiskar - för program som stöder detta.

 

Att ha en bra SSD + en hårddisk som komplement är ett bra val på en stationär dator helt oavsett.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...