Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går ej se video på Aftonbladet i Firefox


Lighthouse2

Rekommendera Poster

Ju mer dom uppdaterar desto sämre funktion....

 

Nu behöver jag förslag på vad som blockerar video-inslagen att spelas upp!

Använder Firefox version 63 (64 bitars) på Windows 7.

Har inga addonsblockerare och det går att se video-klippen på samtliga webb-tidningar (Expressen, osv) - utom på Aftonbladet.

Alla video-klipp går att se på både Chrome och IE11 (även med addons). Har Flash Player installerat.

Använder inte Aftonbladet HTML5?

Har testat stänga av videoaccelerationen som föreslås, men det hjälper inte.

 

 

 

aftonbladet-video.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälper dig inte kanske just nu, men jag har inga problem med att se en videosnutt hos Aftonbladet, kan du ge exempel på en video som inte fungerar hos dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har fungerat utmärkt med tidigare versioner av Firefox, men helt plötsligt över 60+ versionerna så tog det stopp!

Här är det videoförslag. Ingen av dem i spalten till höger går att se, inte heller på index-sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga som helst problem med dessa, från höger sida, inte på indexsidan heller. Bifogar stillbild från tre av dessa videosnuttar.

 

sshot-118.png.557d1259d0de4ba5eae802676a7b238a.png

 

sshot-119.png.1d943c551c98a90fc0ee5a801ffe0ce1.png

 

sshot-120.png.10079fa771f624d06f1217fcee9a3a84.png

 

Vet inte vad du har råkat ut för, har ingen idé just nu heller, kanske någon annan som har någon idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är säkert Firefox fel. Det händer mig också ibland och då använder jag bara IE11 eller Chrome. Här står det om felkoden https://developer.jwplayer.com/jw-player/docs/developer-guide/api/errors-reference/

 

Loading Javascript Components Setup failed because the player could not load a necessary javascript component.

CODE: 101120 REASON: Failed to load the polyfills.intersection-observer component DEPRECATED ERROR MESSAGE (Prior to 8.4.0): Network error DISPLAYED MESSAGE: Sorry, the video player failed to load

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...