Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Torparen

Adobe Bridge

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

I går då jag höll på med programmet fick jag plötsligt beskedet att programmet kraschat. Jag av installerade programmet samt därefter installerade det på nytt.

Nu är det så att när jag försöker öppna programmet är det öppet 10-20 sekunder därefter stänger det ner.

Vill också framhålla att jag har fyra andra Adobeprogram men vilka jag inte har några problem.

Redigerad av Torparen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan detta vara någon hjälp som jag hittade i ett forum

"Jag hade samma problem på min PC. Fick kontakt med Adobe support via chat och lät teknikern där få kontroll över datorn (ganska otroligt att se hur muspekaren börjar röra sig på skärmen!). Vad han gjorde var att han tömde cachminnet och gjorde någon reset! Jag har sedan själv ökat storleken på cachen (har stor SSD-disk enbart för detta) och inte haft några problem sedan dess"!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Vilken version av Adobe Bridge?

Är det CS  3,4,5,6?

Om du skulle prova att högerklicka på ikonen Adobe Bridge och sedan väljer du 'Kör som administrator' - hur fungerar det nu?

• Annars prova detta för att återställa Adobe Bridge och detta går inte att utföra på annat sätt:

I Windows startmenyn leta reda på Adobe Bridge så du vet exakt var eller om du har ikonen på skrivbordet eller i "aktivitetslisten" längst ned, bara så du har exakt koll på var nånstans, annars skapa en genväg varsomhelst på skrivbordet - det kan vara enklare för att få det hela att fungera (sedan bara ta bort genvägen när allt är klart):

1. Tryck och håll in vänster [Ctrl]-tangent

2. Med musen (dubbel)klickar du samtidigt för att starta Adobe bridge.

Då bör du få upp denna ruta med tre val:

image.png.2177aff78a8bdea047e908ff968a306f.png

Om det inte lyckas första gången, så repetera tills denna kommer upp.

Ja, det kan ta några försök och grejen är att vänster [Ctrl] tangent inte får vara intryckt för många sekunder innan du mus-klickar och startar Adobe Bridge, men den skall komma upp så småningom.

3. Bocka i alla 3 rutorna och klicka Ok.

Ja du kan läsa själv i rutan vad det innebär, men alternativet är ju att det inte fungerar alls?

Men heller inga garantier att det löser problemet, men som sagt...?

Mvh :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På ‎2018‎-‎11‎-‎03 på 19:48, skrev Flyfisherman:

något är fel i detta program kan inte skriva på annat ställe än här ?????Hej,

Är det CS  3,4,5,6?

Om du skulle prova att högerklicka på ikonen Adobe Bridge och sedan väljer du 'Kör som administrator' - hur fungerar det nu?

• Annars prova detta för att återställa Adobe Bridge och detta går inte att utföra på annat sätt:

I Windows startmenyn leta reda på Adobe Bridge så du vet exakt var eller om du har ikonen på skrivbordet eller i "aktivitetslisten" längst ned, bara så du har exakt koll på var nånstans, annars skapa en genväg varsomhelst på skrivbordet - det kan vara enklare för att få det hela att fungera (sedan bara ta bort genvägen när allt är klart):

Ja, det kan ta några försök och grejen är att vänster [Ctrl] tangent inte får vara intryckt för många sekunder innan du mus-klickar och startar Adobe Bridge, men den skall komma upp så småningom.

Ja du kan läsa själv i rutan vad det innebär, men alternativet är ju att det inte fungerar alls?

Jag har fått bridge V8,1 att funka v9 är tji. Jag tänker prova ditt tips då jag fått ordning på skrivaren. För mig är din info förmycket att ha i huvudet, Bif länk fick jfrån Moderskeppet 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nytt försök: '

https://helpx.adobe.com/se/bridge/kb/troubleshoot-errors-freezes-bridge.html   Denna länk fick jag från Moderskeppet med denna fick jag ordning på V8.1  Det är något som är knepigt med forumprogrammet, när jag klickade på din bifogade länk i mailet fick jag beskedet (kan ej hitta sidan o,s,v,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På ‎2018‎-‎10‎-‎31 på 09:23, skrev Pelle Penna:

Kan detta vara någon hjälp som jag hittade i ett forum

"Jag hade samma problem på min PC. Fick kontakt med Adobe support via chat och lät teknikern där få kontroll över datorn (ganska otroligt att se hur muspekaren börjar röra sig på skärmen!). Vad han gjorde var att han tömde cachminnet och gjorde någon reset! Jag har sedan själv ökat storleken på cachen (har stor SSD-disk enbart för detta) och inte haft några problem sedan dess"!

Vet du var han hittade cachminnet? Eftersom jag inte kan öppna bridge kommer jag ju inte åt cachminnet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På ‎2018‎-‎11‎-‎03 på 19:48, skrev Flyfisherman:

Hej,

Är det CS  3,4,5,6?

Ja du nu har jag genomfört ditt tips provade och klickade alla tre rutorna flera gånger men icke sa Nicke. Det märkliga är att ver 8 inga problem. Jag har också fått tips om att tömma cachminnet, men om jag tänker rätt så avses bridges cachminne???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Ja andra valet i den rutan med 3 val är just för att tömma cacheminnet och dessa återställs sedan automatiskt när du använder programmet.

Det normala är att man börjar med det 2:a valet av dom 3, för att slippa ställa om sina egna inställningar igen, men i ditt fall eftersom ingenting fungerar så var det ett förslag.

Om du har bockat i alla 3 alternativen och även startat om datorn så har jag tyvärr inga mer tips för tillfället.

Ps. Förresten:
1. Vad har du för dator eller moderkort: fabrikat och modellbeteckning, samt stationär eller bärbar?

2. Om du använder separat grafikkort: fabrikat och modellbeteckning?

3. Hur mycket minne har du i datorn? Tex. om du har relativt lite minne och många öppna program så kan det bli problem.

Är du osäker så ladda hem gratis Speccy, det talar om allting om datorn.

Kom ihåg att bocka ur ev. 3:e partsprogram under installationen.

Jag funderade på om det är något annat med din dator, nån grafikdrivrutinen eller liknande som ställer till det?

I så fall bör det gå att se om det finns nyare drivrutiner att installera när man vet vilken hårdvara  det är.

Dessutom vilket operativsystem?

Om du har fått in senaste Windows 10 version1803 eller nyare och problemen har börjat efter en större Windows uppgradering?

I Windows 10 Start > skriv bara rakt av winver > i listan som kommer upp klicka på 'Winver' så talar den om Windows utgåva och version.

Funderade på om problemet kanske ligger i Windows?

Mvh

Redigerad av Flyfisherman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu