Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utskriftsproblem.


Morgankane

Rekommendera Poster

Min hustru's laptop med win8.1 hittar inte eller skriver inte ut på vår Brother DCP115C skrivare med scanner.
Min laptop med samma Win har inga problem, ej heller min stationära stor dator som har många år på nacken/ryggen.
Jag har försökt avinstallera USB portarna i enehteshanteraren och startat om, jag har försökt installera drivrutin via Windows update utan att lyckats.

Jag ser skrivaren installerad, den är även markerad som standard skrivare och USB port är 001:
Försökte scanna en bild, och två gånger påbörjde den scanningen, men stannade efter 1/5 av sidans längd och blev stående med scanning lamorrna på tills jag stängde ned den.
En gång scannade hela sidan, men inget hände efteråt.

Når ett dokument skickas till skrivaren så syns det en kort stund i utskriftsfönstret, men försvinner snabbt. Ingen reaktion på skrivaren, så jag vet ej vart det försvinner.
Någon som har kännedom om detta problem?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den har inte stöd för Windows 8.

Har du provat ansluta trådlöst till den?

Starta skanning från datorn istället eller vice versa. 

 

Kanske dags att skaffa ny skrivare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Polken;
Den fungerar utmärkt från min laptop som har win 8.1
Den är nog för gammal till att köra trådlöst
Startade scanning från datorn som jag skrev, och då skannar den en bit av sidan, sen stannar den.

Jo, det kan vara dgas att skaffa ny skrivare, men den fungerar på två av tre maskiner så denfår leva en stund till :)
Vi använder den inte så mycket, så det är nästan inte lönt att skaffa bara för det lilla.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Laso:

Vad jag kan se har denna skrivare stöd upp till Windows 10 utan problem...

 

https://support.brother.com/g/b/oslist.aspx?c=se&lang=sv&prod=dcp115c_eu_as

 

Har du provat att hämta drivrutiner från denna sida och ominstallerat?

Hm, märkligt, jag kikade i specen och där stod max Win7. Bra att du kompletterade. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev Morgankane:

Hej Polken;
Den fungerar utmärkt från min laptop som har win 8.1
Den är nog för gammal till att köra trådlöst
Startade scanning från datorn som jag skrev, och då skannar den en bit av sidan, sen stannar den.

Jo, det kan vara dgas att skaffa ny skrivare, men den fungerar på två av tre maskiner så denfår leva en stund till :)
Vi använder den inte så mycket, så det är nästan inte lönt att skaffa bara för det lilla.

 

Enligt specen jag hittade så är den trådlös. 

Vad använder du när du skannar från datorn? Det finns ju flera att välja på. Brothers  egna, den inbyggda Microsofts Windows faxa och skanna eller Microsofts app Skanna som kan laddas ner från Store. 

Jag föredrar den senare. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar alla för svar på mina funderingar.
Jo jag har besökt Brothers sida, och där skriver de att Windows har drivrutin inbyggd, så jag gjorde två installationer från Windows.
Någon fristående drivrutin hittade jag inte, innan jag skrev till er.
Innan trodda jag det var USB-portarna som inte fungerade, men lutar nu mera över till att det är mjukvaran som inte har det helt bra.

Kommunikationsvårigheter så att säga :)
 

Har alltid använt kabel mellan skrivarna, på alla tre datorer.
På min stora dator med endast win7, har jag controlcenter3 till scanning.
Försökte installera den på min fru's laptop, men fick meddelande att det inte stöds av win8.1
Finns det nyare?
Skall prova lasta ner Scan från Microsoft och se om jag får den till att fungera.
Återkommer.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bill Gates säger att jag inte har något ställe att installera Scan på, men fattar han inte att jag har tre datorer???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...