Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
banji

irreterad medelanden

Rekommendera Poster

Hej, om jag vill lägga upp en bild på en t.ex säljsida så måste jag godkänna att Facebook  och Google får tillgång till mina foton samt information på mobilen

varför? Har ingen lust att dela min info, går det att komma runt detta irreterad moment

Jill

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Program i en dator kan göra istort sett vad som helst när det är installerat. Vill du läsa in en bild i ditt program så räcker det med att du visar en öppna fil dialog och så väljer användaren ut en fil från hårddisken, spelar ingen roll vart den ligger. Kan till och med ligga på ett usb-minne eller dvd-skiva.

En app på en mobil fungerar inte på det viset, den får inte prata med resten av systemet alls utan tillstånd. När du vill välja en bild för att ladda så måste appen först begära att få visa välj bild dialogen, det i sin tur gör att mobilen ber dig godkänna att appen får välja bilder. 

En lösning för dig är att du godkänner att visa bilder, laddar upp din bild, sen i inställningar så kan du ta bort ditt godkännande igen. Nästa gång du vill ladda upp en bild så kommer du visserligen få samma fråga igen, men du har kontroll över vad appen får och inte får göra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en samsung note och i den så går jag in på Inställningar, väljer Appar, klickar på min app och lite längre ned så finns Behörigheter. Där man kan ställa in så som man vill ha det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...