Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gratis nedladdning av Photoshop CS2 eller nyare?


Lasse J

Rekommendera Poster

Jag har Adobe Photoshop CS2 som jag laddat ned gratis för några år sedan på min Windows 10.
Det har funkat bra tills nu då beskärningsverktyget strular.
Och då undrar jag om det finns någonstans där man "riskfritt" kan ladda ned CS2 eller nyare utan att betala massor av pengar till Adobe.
Jag kräver givetvis inte support mm från Adobe.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Photoshop är ett betalprogram och har åtminstone de senaste 15 åren varit det. Det innebär att alla "gratis"-varianter av det är piratkopior och länkar till sådana är inte tillåtna i Eforum.

 

Det finns flera gratis bildredigeringsprogram som man kan använda om man inte vill betala för att ha Photoshop.

https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_raster_graphics_editors

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du använt PS i många år så tvivlar jag på att du vill använda ett gratisalternativ.

Adobes fotografplan kostar idag 120 kr/mån, mindre än två cigarettpaket, så man behöver inte slänga ut 7-10000 för att få det. Med den planen får man tillgång till Photoshop, Bridge, Lightroom samt lightroom i mobil och platta samt 20 GB molnutrymme för att synka mellan maskiner och kan ha installerat på två datorer, ej samtidig användning. Finns även ett alternativ med 1TB lagring och då kostar det 240 kr/mån.

https://www.adobe.com/se/creativecloud/plans.html

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns förvisso gratis Adobe Photoshop Express med begränsade funktioner gentemot vanliga Photoshop:
Helt gratis att använda och fortfarande fiunktionellt.

 

Finns att att hämta och använda gratis på App-store(?), Google store och Microsoft Store

För er med Windows 10 så bara klicka på" Microsoft Store" ikonen och sök efter detta.

Det är gratis.

 

Vill du använda ett  rejält mer avancerat alternativ så är det gratis GIMP som ligger väldigt nära den fullskaliga versionen av Adobe Photoshop.

Dock så är GIMP liksom den fullskaliga versionen av Adobe Photoshop, väldigt avancerad, men det finns gratis kurser och jag kan rekommendera detta som alternativ. Det bör även klara av att konvertera .psd filer.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...