Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utskrifter i webbläsare


Sneaffe

Rekommendera Poster

Vid utskrift av matrecept från webben så verkar det bli olika resultat mellan webbläsarna.

Vid utskrift från Edge så fungerar det utmärkt men i Chrome så blir texten liten och layouten sämre.

Även i "Spara som pdf" så blir layouten konstig.

Vad kan man göra, gillar Chrome i övrigt?

510705813_Chromeutskrift.JPG.e100d7736a470459244f8dabd079942a.JPG1462754284_Edgeutskrift.JPG.be909f83fbb5774691ddb5c890e878d9.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du kanske ska ändra i inställningarna i Google Chrome. 

Menyn (de 3 lodräta punkterna uppe till höger) Anpassa och kontrollera Google Chrome > Inställningar > Utseende Teckenstorlek Medium rekommenderas Ändra förslagsvis till Stor Anpassa teckensnitt Här kan du också ändra

 

I Inställningar kan du även gå till Avancerat > Skriva ut > Skrivare > När du har klickat på Skrivare får du upp din skrivare och kan kanske ändra i dennas inställningar. 

Man bör vara inloggad på sitt Googlekonto när man vill se allt man kan ändra på och därefter kunna ändra på det man vill ändra på. 

Se också http://blacksolutions.se/blogg/utskrift-i-chrome/ 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

 

Genom att skaländra till 150 så blev utskriften ganska lik den i Edge. Tydligen så är förvalet 60% , vet inte om förvalet går att ställa in någonstans, magert med inställningar för utskrift i själva läsaren.

Däremot så kan man inte ändra inställningarna vid utskrift till PDF, vilket fungerar i Edge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste erkänna att jag tycker det är roligt att Edge visat sig överlägsen på något område. Berömmet för den webbläsaren har ju annars varit sparsamt.

 

Jag vet inte om "smallbusiness.chron" har något hjälpsamt tips eftersom jag inte vet när artiklarna skrevs och mycket ju har ändrats i Windows 10.  Se hur man ändrar i  Google Chrome-inställningarna

https://smallbusiness.chron.com/change-printer-settings-google-chrome-53715.html

Citat:

Documents in PDF format that open in Chrome can be printed in the same fashion as a webpage. [...] 4. Click on "Print using system dialog..." to access your own printer's options, such as double-sided printing, collating and others.

 

Läs slutet noga i artikeln om hur man ändrar i Adobe Reader-inställningarna
https://smallbusiness.chron.com/adjust-adobe-reader-printer-settings-59054.html

Citat:

The Print dialog in Adobe Reader lets you adjust various settings, including the number of copies to print and the document's orientation. [...] 4. Click the "Advanced" button next to the Printer drop-down box to see additional settings you can configure. Click the "OK" button on the Advanced Print Setup dialog to apply the settings and close the dialog...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...