Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobil från Kina


Bellalr

Rekommendera Poster

Jag bor för närvarande i Kina ungefär ett år framåt och är i stort behov av en ny mobiltelefon. Problemet är att Kina blockerar Google från internet och då även Google-tjänster på android (vad jag hört). Det jag undrar över är om det är möjligt att skaffa Google Play och andra Google-tjänster via VPN, samt om det kommer gå att uppdatera mobilen som vanligt? Jag har hört att man kan behöva roota telefonen med den globala mjukvaran? Undrar även om den skulle fungera som vanligt när jag är tillbaka i Sverige.

Den mobilen jag är mest intresserad av är en Huawei Nova3. Jag har försökt prata med personalen i Huaweis butiker men de förstår inte engelska. Är det någon som har erfarenhet av att använda mobiler från Kina som kan svara på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med viss risk för att du inte kommer åt Youtube, SerpentZA är en sydafrikan som bor i Kina sedan flera år och gör videor riktade mot utlänningar som bor eller är intresserade av att bo i Kina. Han har några videor kring kinesiska telefoner och jag har för mig att jag sett en video där han i en butik får försäljarna att öppna telefonen för Google Play osv.

 

Så om du kan lura in dig på Youtube kolla upp hans kanal, det finns massor med information där som du kan dra nytta av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-10-20 på 17:09, skrev .M:

Med viss risk för att du inte kommer åt Youtube, SerpentZA är en sydafrikan som bor i Kina sedan flera år och gör videor riktade mot utlänningar som bor eller är intresserade av att bo i Kina. Han har några videor kring kinesiska telefoner och jag har för mig att jag sett en video där han i en butik får försäljarna att öppna telefonen för Google Play osv.

 

Så om du kan lura in dig på Youtube kolla upp hans kanal, det finns massor med information där som du kan dra nytta av.

 

Tack för tips! Jag använder VPN så youtube fungerar för mig. Har kollat på videon och det hjälper förmodligen väldigt mycket att han kan prata kinesiska. Men det verkar ju absolut möjligt att lösa Google play :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...