Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Automatiskt klickbara länkar?


.M

Rekommendera Poster

Jag har sett fler och fler inlägg där folk lagt in länkar, men det är inte klickbara länkar utan enbart url i textform. Brukade inte eforum automatuskt söka upp url i inlägg och göra dessa klickbara eller har jag drömt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om det spelar in om man lägger in länken i ett nytt inlägg vs. om man lägger in länken i ett redigerat inlägg?

Flera gånger har en länk blivit inbäddad (men med möjlighet att visa som länk) i ett nytt inlägg men i ett redigerat inlägg visas det bara som länk och inte inbäddat.

(kommer testa strax, här)

 

Tillägg: Japp kan verifiera detta. (allstå skillnaden när det som standard blir inbäddat vs. enbart länk.

Vet inte hur man ska kunna testa de fall när endast text visas?

 

 

Kanske bl.a. detta inlägg du tänkte på?

https://eforum.idg.se/topic/357133-ang-art-i-pc-för-alla/?tab=comments#comment-1706523

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också sett att det dykt upp många fall där adresser inte har konverterats till länkar men jag har själv aldrig råkat ut för det. Jag skulle kunna tänka mig att det började i samband med senaste forumuppdateringen 2 oktober:

 

Såna problem kan också bero på vilken webbläsare man använder för jag vet ett forum där adresser som man klistrade in i Firefox inte konverterades till länkar under många år. I det forumet blev det i övriga webbläsare inte konverterat förrän man skrev mellanslaget efter adressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-10-19 på 07:02, skrev .M:

Jag har sett fler och fler inlägg där folk lagt in länkar, men det är inte klickbara länkar utan enbart url i textform.

Jag har också varit med om att min länk inte blivit understruken vilket jag redogör för här

https://eforum.idg.se/topic/357052-behöver-kopplingschema-till-gigabyte-h310m-s2h/?tab=comments#comment-1706043

Det händer aldrig numera så felix har nog fixat något. Om länken inte skulle bli understruken, dvs klickbar, dvs möjlig att föra läsaren till en sida när hen klickar på den, så lär det bero på att den som skrivit länken inte klickar på Enter eller skriver ett mellanslag efter länken eller kollar att länken blivit klickbar innan hen postar sitt inlägg.

 

Man kan ju också redigera sitt inlägg efter att man postat det. Det gör jag ofta men då handlar det oftast om ett missat ord, ett mellanslag för mycket eller ett stavfel. (Jag är såå lycklig :Döver att det numera inte syns hur många gånger som man redigerat sitt inlägg. Det gjorde det förr i tiden innan vi gick över till IPBoard och det var ganska pinsamt att det syntes.) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...